Adolfkanonene av Harald Isachsen

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei Erik

Synes ikke prisen på heftet er avskrekkende, hadde ikke du tatt jobben med å legge det ut her, hadde jeg nok ikke en gang vist om det.

Å sitte igjen med noen kroner til å drifte dette eminente forum, er det minste du kan "kreve", tror ikke det er noen som har noe i mot det.


Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Knut Ø. wrote:"...kjempekanonene som var forventet å bli Nazitysklands trumfess under 2. verdenskrig."

Kva journalisten enn legg i dette....
Desse kanonene var jo opprinnelig tiltenkt Z-Planen's (OKM38) slagskip, som etter litt tautrekking blei kjent som H39-klassen. Meina eg har sett fleire sitat fra Hitler som; -Slagskipene skal bli mitt trumfkort! Blant anna fra dokumentasjon rundt Bismarck og Tirpitz, desse saman med resten av kriegsmarinen skulle jo "tvinge england til underkastelse". Kanskje det er desse utsanga journalisten tenker på?
Flora krigshistorielag
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Ja stemmer det. Kan jo være det han har tenkt. Men utsagnet er lett å relatere til dei faste installasjonane.
Men men... dette er jo journalistpreik.
Boka er nok heilt super. Gleder meg til den kjem i posten.
User avatar
telvrum
Posts: 358
Joined: 20 Aug 2007 21:23
Location: Arendal
Contact:

da dumpet brevet ned i postkassen. Post fra www.kystfort.com er vel den eneste snegleposten som kommer frem til normal tid PDT_Armataz_01_36

Helt topp det du driver her Erik H. Hadde nok ikke fått tak i dette heftet hvis du ikke hadde solgt det igjennom forumet.

Kom gjerne med mer PDT_Armataz_01_11
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

telvrum wrote:Helt topp det du driver her Erik H. Hadde nok ikke fått tak i dette heftet hvis du ikke hadde solgt det igjennom forumet.

Kom gjerne med mer PDT_Armataz_01_11
Enig, heftet virker bra gjennomarbeidet ved første gjennomsyn og bonusmaterialet var 'toppers'.

Takk for rask levering, som vanlig.

mvh
KOS
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Då var kveldens sengelektyre i boks.
Takkar, dette ser virkelig bra ut. Og fin innpakning :)
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

fikk lektyren lagt opp i mine klamme og lett nervøse fingre her forleden, og dette er prima vare. Til deg som nå sitter å vurderer om du skal ha dette men ikke har råd, ...du klarer deg kanskje med en lunge, trenger ikke alle fingrene og tærne...tjener noen grunker på det.. kort sagt, løp og kjøp :)
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

har en del eksemplarer igjen (18).

"super-tilbudet" med Austrått som omslag og A4 bilde av 40,6 cm kanon utgår 20 juni. Deretter kan den kjøpes som normal, men da blir prisen 150,-. Dette er hva alle andre også tar.

Erik H
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Da har jeg fått inn nye hefter fra nord ang. Adolfkanonene,. Nå også på Engelsk! Har 10 stk. hvis noen ønsker dette. Absolutt en fin gave til noen utenfor norden!

Now the "Adolfskanonene" is in english; "The Adolf Guns". Read more about this at. http://www.kystfort.com/pdf/adolfkanonene.pdf

get your copy at:

www.krigsbunkeren.no

Erik H
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Erik H wrote:Da har jeg fått inn nye hefter fra nord ang. Adolfkanonene,. Nå også på Engelsk! Har 10 stk. hvis noen ønsker dette. Absolutt en fin gave til noen utenfor norden!
Er dette en ren oversettelse av den norske førsteutgaven, eller er det kommet til noe nytt i denne utgivelsen?
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

ja, det er en ren oversetting av den norske. den er helt lik, bare engelsk. det skal også komme en tysk versjon om ikke lenge.

Erik H
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”