MKB Fjell (hefte om Fjell festning)

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

MKB Fjell

Et hefte på 36 sider (40 hvis man tar med omslaget) som omhandler historien om Tyske ”MKB 11/504 Fjell”. som ligger utenfor Bergen. Heftet er skrevet av Ettrup, Ritterbach og Schellenberger og er et såkalt "museumsguide" og selges på Fjell festning. Norsk/engelsk.

Heftet inneholder 37 fargebilder fra idag, 9 eldre bilder som spenner fra krigen til 1960 tallet. To større kart (hele midtsiden er et stort kart over Fjell festning med detaljerte anmerkninger og et stort kart over hele Bergen distrikt med tyske posisjoner). 12 illustrasjoner med detaljerte tegninger over regelbau bunkere samt en stor tegning av kanonen.
MKB Fjell er et meget forseggjort hefte som kommer høyt på lista over ”må ha” literatur innen kategorien ”Tyske kystfort i Norge”.

Jeg fikk en bunke MKB Fjell hefter som gave fra Erik Ettrup som støtte til driften av kystfort.com. Tusen takk!

Heftet koster 100,- + 30 for porto. send PM for bestilling

PS. LIMITED, da jeg ikke vet om det er mulig å bestille flere enn den bunken jeg har idag.
Attachments
mkb_fjell_4.jpg
mkb_fjell_4.jpg (117.18 KiB) Viewed 175 times
mkb_fjell_3.jpg
mkb_fjell_3.jpg (110.64 KiB) Viewed 175 times
mkb_fjell_2.jpg
mkb_fjell_2.jpg (116.99 KiB) Viewed 175 times
mkb_fjell_1.jpg
mkb_fjell_1.jpg (121.39 KiB) Viewed 175 times
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Send et til meg du, eller vi kan jo møtes. Trondheim er jo ikke så stor PDT_Armataz_01_18

C. Hoff
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”