Vara i 3D

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Noen som vet noe om resultatet på dette prosjektet?
http://www.hia.no/nettavis/lese/index.p ... avn=kannon

mvh
Tormod
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Jeg prøvde å klikke på den linken, men den virker død.
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Hei
Med litt kreativitet kommer dette fram, dog uten bilder.
mvh
Paul S.
http://64.233.167.104/custom?q=cache:P0 ... le-coop-np
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Skulle vært moro å se bildene fra denne modell PDT_Armataz_01_11 .
Jeg har vært to ganger på Møvik, og der har de bare en modell av området de bygger. Bra jobb Paul :D
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Jeg har vært i kontakt med Høgskolen I Agder, og fått dette svar angående denne film:

Hei!

En studentgruppe laget i 2005 en informasjonsfilm om Kanonmuseet på Møvig. Denne er på ca. 10 minutter og er sammensatt av historiske opptak, dramatiseringer og animasjon og har hovedfokus på den store kanonen. Denne filmen sitter vi på, og Kanonmuseet har den på DVD.
Filmen har profesjonell kvalitet.

I tillegg ble det i 2003 og 2004 laget 3D-modeller av kanonen og kasematten, samt av et krigsskip. Alle disse var tiltenkt en rolle i den senere filmen, men ble ikke benyttet. Imidlertid har vi også disse modellene i vårt arkiv. Disse er nøyaktige 3D-modelleringer av mer teknisk karakter.

Det som nok har mest interesse for dere, er filmen. Denne kan dere få kopi av på DV-kassett eller på DVD for selvkost.

Hilsen
..................... (legger ikke ut navnet her)
Høgskolelektor

Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Sitter her med en DVD som jeg fikk tillsent fra UIA, og er mektig imponert over det de har laget.
Har også fått lov til å kopiere denne dvd til medlemmer for privat bruk.
Skal bare høre med opphavsmenne om vi får lov til å legge den ut på forumet.
Vil noen ha en kopi, må de sende en tom DVD til meg (adresse får dere via en PM, så legger jeg denne over og sender tilbake.
MVH
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”