Pusser opp Norges festninger

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
John
Posts: 189
Joined: 21 Mar 2008 19:11
Location: Hundhammeren

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 315659.ece

Mvh
John

Litt travelt her så andre få kommentere... PDT_Armataz_01_18
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Lenge siden jeg har vært på Hegra. Tror det må være 16 år siden..
C. Hoff
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Litt i samme gate + pdf-utgave av stortingsmelding 33 (om kulturvirksomheten i Forsvaret frem mot 2020):
http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=178825
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

c_hoff82 wrote:Lenge siden jeg har vært på Hegra. Tror det må være 16 år siden..
jeg også, vi må ta oss en tur oppover en dag.. jeg og jørn var på vei opp dit i går, men det var et parti av veien som var ufremkommelig pga skogshogst og is.
MVH

Roar Handberg
_________________
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

rhandber wrote:
c_hoff82 wrote:Lenge siden jeg har vært på Hegra. Tror det må være 16 år siden..
jeg også, vi må ta oss en tur oppover en dag.. jeg og jørn var på vei opp dit i går, men det var et parti av veien som var ufremkommelig pga skogshogst og is.
Det hadde vært morro det. Har noen bilder jeg tok den gangen liggende i et album. Er det noe annet i samme område også?
C. Hoff
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

usikker på navnet, men du har også et lite kanonbatteri på framkant av fjellet foran festningen ut mot dalen, dette ble visstnok aldri tatt ibruk under siste krig. har jo også endel i forbindelse med flyplassen da, ellers er det rykter om endel sperrestillinger oppover i dalen mot sverige, uten at de er funnet.
MVH

Roar Handberg
_________________
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Har sett noen bilder samt lest en reportasje i avisen em de Verdalskebefestninger. De ligger vel der ute et sted oppe i høyden. Tunneler og skytestillinger. De er visst fra tiden vi kriget med svenskene.
C. Hoff
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Endret tittel fra "Jøss" til "Pusser opp Norges festninger"...


KOS
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”