Nordnytt.

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
RasmusTerne

Hørte på radioen at ledelsen for asylmottaket i Skrolsvik(tidligere Skrolsvik Fort) har sperret veien til fortet,museet og båtutsettet(!) i Skrolsvik.
Grunn:Personer som "loder" i området. Bunkerjegere? :D
Noen som vet mer?
Sigfred R.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Jeg har vært i trondheim hele tiden!!.. det gjelder også den "tagging" saken nedi Batteri Syre PDT_Armataz_01_30

Erik H
User avatar
TrulsM
Posts: 130
Joined: 30 Aug 2008 20:57
Location: Harstad

Ikke for og være frekk, men innvandrerne blir og knuse kaserna og matsalen PDT_Armataz_01_14
TM
RasmusTerne

Noen i området som vet om stengningen blir gjennomført? Fikk med meg at vedtaket ikke forårsaket unison jubel blandt den lokale befolkning, men kan ikke finne noe om dette på nettet.
Erik H er forresten sjekket ut av saken som "loder".Hadde alibi :D
Sigfred R.
StigG
Posts: 441
Joined: 17 Aug 2008 22:35
Location: Finnsnes

Eieren av mottaket har parkert en liten lastebil på tverrs av veien som går ut til fortet. Spurte han på tirsdag da jeg var der om det ikke skulle være mulig å kjøre ut til fortet. Nei da fikk vi parkere ved mottaket å gå ut dit. Egentlig greit å gå ut. Ikke langt, men tror ikke jeg vil parkere rett utenfor vinduene til 100 asylsøkere. PDT_Armataz_01_15
MVH

Stig G
RasmusTerne

Akkurat.Så det er bare bilkjøring inn i området som ikke er tillatt. Det kan man jo leve med. Parkerte uansett før jeg kom til enhetsbygget sist jeg var der. Hadde tenkt å ta en ny tur når ferga begynner å gå igjen, synes det blir litt langt å kjøre om Finnsnes .Så kan man jo ta Bjarkøy i samme slengen.
Sigfred R.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

RasmusTerne wrote:Hadde tenkt å ta en ny tur når ferga begynner å gå igjen, synes det blir litt langt å kjøre om Finnsnes
Hvilken ferge-forbindelse er dette (fra/til)? Blir vel en tur nordover til sommeren tror jeg, og tiden må utnyttes effektivt... ;-)
RasmusTerne

Natter skrev:
Hvilken ferge-forbindelse er dette (fra/til)? Blir vel en tur nordover til sommeren tror jeg, og tiden må utnyttes effektivt...
Direkteferge fra Grytøya til Skrolsvik. Vet ikke om den anløper Bjarkøy i årets ruteplan. Ruteplan: Ferge Harstad(Stornes)-Grytøya (Bjørnå)-(15 min),kjør så i 15 min til Vikran fergeleie.
Ferge til Skrolsvik,35-40 min.
Fin tur :D .Ta gjerne med Grøtavær i samme slengen.
Sigfred R.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

RasmusTerne wrote:Direkteferge fra Grytøya til Skrolsvik. Vet ikke om den anløper Bjarkøy i årets ruteplan.
Mange takk! Burde være en overkommelig tur ila. en dag... :)
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”