Krigen i Nord, NRK1 10.06.09 kl 1930

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

Ser at NRK sender et program som heter "Krigen i Nord" klokken 1930 i kveld. Kan kanskje være interessant. Programmet skal blant annet vise en del bilder tatt av tyske soldater.
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Har fått med meg dette, skal prøve å rekke det.

De skulle også vise hvor en skal finne rester fra krigen i disse dager.
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Litt mer "kjøtt på beinet" fra SOL.no/TV-guiden:
Onsdag 10. juni
19:30
20:25
Dokumentar Krigen i nord (ttv) (1:2) (R)
NRK 1
Dokumentarserie. Den tyske okkupasjonen av Norge ble tett fulgt av tyske filmkameraer. I dag finnes det et stort og til dels ukjent materiale om krigen i de arktiske områdene. Tysk fjernsyn har laget to dokumentarfilmer basert på nye opptak og de gamle arkivene. Det framkommer bl.a. at uten jernmalm fra Sverige og utskipingen fra Narvik, ville ikke tyskerne klart å holde krigen i gang mer enn tolv måneder. Norsk kommentar: Christian Borch.
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Synd en ikke har en pvr dekoder nå, sikkert kjekt å ha denne på en dvd.
Kampenhöhe
Posts: 50
Joined: 30 Apr 2008 23:16
Location: Busenberg

Er det ikke tredje gangen NRK sender denne nå?
Omtalt bla. her tidligere: http://www.kystfort.com/forum/topic1774.html
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

programmet går "nu". Jeg har DVDèn, men den er på tysk. skulle også hatt en "oversettelse" den til, men jeg hakke dvd opptaker. (og det irriterer meg fordi den har stått høyt på liste.. men canon d500 var så /&%!! dyr).

E
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Kampenhöhe wrote:Er det ikke tredje gangen NRK sender denne nå?
Omtalt bla. her tidligere: http://www.kystfort.com/forum/topic1774.html
Minst 3. gang ja... PDT_Armataz_01_18
Erik H wrote:programmet går "nu". Jeg har DVDèn, men den er på tysk. skulle også hatt en "oversettelse" den til, men jeg hakke dvd opptaker. (og det irriterer meg fordi den har stått høyt på liste.. men canon d500 var så /&%!! dyr).
Jeg har serien liggende på harddisk fra påsken (faktisk ikke hatt tid til å se den enda...). Går fint å kopiere opptak til DVD, men jeg tror ikke (min spiller i alle fall) at det er standard DVD-video format.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”