Kystfortkartet for sør-norge - Sendes ut 16 Desember

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Da har alle kartene gått ut.
legger ut beskjed når jeg har muligheten til å lage flere.
så mange fortjener denne som julegave, til de som har bidratt til å rette på kartet, men i disse dager er det økonomien som gjør dette vanskelig. Håper ingen blir alt for skuffet.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Erik H wrote:Da har alle kartene gått ut.
legger ut beskjed når jeg har muligheten til å lage flere.
så mange fortjener denne som julegave, til de som har bidratt til å rette på kartet, men i disse dager er det økonomien som gjør dette vanskelig. Håper ingen blir alt for skuffet.
Kjempejobb som det står respekt av - ikke minst at du har holdt motivasjonen: Det var sikkert en liten nedtur å få så mange tilbakemeldinger om feil i første utgaven, men mtp. kvalitet/ tilgjengelighet på kildemateriale vil et 100% resultat være umulig. Kan ikke tenke meg at noen skulle ha grunn til å bli skuffet - tvert i mot!
Jeg gleder meg i alle fall til å se resultatet :D

Håper du orker å ta fatt på resten av landet etter hvert. I den forbindelse kan det kanskje være en ide å lage en plan ift. hva du evt. trenger hjelp til (f.eks. hvilken info skal være med, ønsket format på korrektur osv.), slik at det kan bli et mer strukturert "dugnadsprosjekt", hvor medlemmene bidrar med det de kan (du kan evt. bruke mindre tid på research, og konsentrere deg om layout og tegning)..?
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik H wrote:Da har alle kartene gått ut.
Kart ankommet Haugesund.

Flott layout og fin fargelegging Erik - mye å studere på !

mvh
KOS

EDIT: Oppgjør er i transitt ;-)
Last edited by KOS on 21 Dec 2009 23:37, edited 2 times in total.
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Takk for kartet, Erik H. Det blir studert i alle detaljer, mye å hente her. Penger oversendt :D
Mvh
Yngvar
User avatar
Jan
Posts: 247
Joined: 22 Aug 2007 22:40
Location: Akershus

Kjempefint kart mottatt i dag. Penger er oversendt. Keep up the good work!
Hilsen Jan
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det vil bli opprettet en tråd for anmerkninger etterhvert.. blir vel ikke før i romjula.
fint de kom fram før jul da... tok ikke mange dagene selv om posten har det travelt.

Erik H
Last edited by Erik H on 22 Dec 2009 9:27, edited 1 time in total.
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Gleder meg til neste opplag, så du får holde oss oppdatert Erik :)

kai
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

Virkelig smukke saker dette Erik. Dineros er på vei :D
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Nydelig. Flott jobba Erik. Hvil deg på laurbærene i jula!! God Jul og Godt Nytt År! Oppgjør er foretatt.
Mvh.
Jon-Vegard
Ole
Posts: 998
Joined: 03 Mar 2009 23:42
Location: Kragerø/Bjarkøy

Julegaven til meg selv er kommet frem. Flott resultat.
Kristoffer
Posts: 112
Joined: 07 Nov 2008 21:29
Location: Ås

Den har kommet. PDT_Armataz_01_11
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Da har de første innbetalingene kommet inn for kystfortkartet. Fra starten var prisen på kystfortkartet kr. 200 + 50 (porto). I brevet som var vedlagt kartet måtte jeg informere om at kartet ble dyrere å produsere (måtte levere kartet til et kopisenter). De som ønsket det kunne bidra med kr. 50,- ekstra, og det er gledelig å se at alle har bidratt med dette.

Nå ønsker jeg å invitere dere som har kjøpt kartet til å komme med eventuelle rettelser i en egen kategori som vil bli opprettet på Forumet. Denne kategorien vil bare være åpen for dem som har kjøpt kartet, eller vært med på den første runden av rettelser.

De som ønsker å bli med på denne runden sender meg en PM med fullt navn og epost adresse. Du vil da få tilgang til å komme med kommentarer på forumet + en felles mappe på Google Documents. (viktig at de som ønsker å bli med sender meg navn og epost gjennom PM, dette gjør mitt arbeide enklere)


Skulle alt gå etter planen, så vil det komme ut et trykket versjon av posteren feb/mars. De som har kjøpt kartet vil få tilsend, mot porto, et nytt kart. De som bidrar ekstra med å hjelpe til at kartet bli så bra som mulig vil få ekstra postere. Det skal også lages en trykt versjon som kan brettes til A4 format.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

En liten oppdatering.

Det blir først laget en egen skjult kategori for de som ønsker å være med på å kommentere kystfortkartet.

Deretter vil det bli opprettet et Google dokument som skal kvalitetssikre hva som blir med. Det er ikke slik at alt av kommenterer, rettinger og ønsker blir med.. men det er dette vi diskuterer på forumet.

Google Documentet skal bare bekrefte hva som blir endringene. Man trenger ikke å være med på dette siste leddet hvis man ikke ønsker, jeg tar gjerne og legger den "godkjente" oppdateringen fra Google doc på forumet sånn etterhvert.

Da legger jeg inn dere som har bestillt kartet på denne kategorien og kan komme med fortløpende momenter. De som ikke har fått kartet, men har vært med på de første runder vil bli sendt kartet på mail. (da trenger jeg i det minste en PM+epost adresse)

Mer info kommer på den skjulte kategorien.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”