Westcoastdiggersnorway

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

Vet ikke om det har blitt skrevet om dette før, men jeg tar det uansett.

Westcoastdiggersnorway er en gruppe/kanal på youtube.com som driver med metalldetektor søking i Norge og Tyskland.
Disse videoene er veldig gode og viser en en del av hva man kan finne rundt tyske stillinger i vårt land. Søkene hans virker og være mest i sør-Norge og en tur til Tyskland med en annen tysk metalldetektor gruppe.

Her er en link til kanalen hans: http://www.youtube.com/user/WestcoastdiggersNorw
Relic Hunter
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Takker for linken, den var ny for meg ihvertfall :)
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Litt sånn metalldetektor-entusiastenes svar på Knut Røed Ødegård? ;-) Noen morsomme funn da.
--
Tommy
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

TommyG wrote:Litt sånn metalldetektor-entusiastenes svar på Knut Røed Ødegård? ;-) Noen morsomme funn da.
Haha :-D Minner om han, ja! Synes han gjør metalldetektor søking mer underholdende og han er nøye med og grave riktig :) Kona er også med:) ikke verst el?
Relic Hunter
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

Christian B wrote:Takker for linken, den var ny for meg ihvertfall :)
:)
Relic Hunter
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

da blir det metalldetektor ganske snart på meg :P
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

rhandber wrote:da blir det metalldetektor ganske snart på meg :P
Det blir det på meg også! :) men må vente til neste vår.. får kose meg med magnet fisking imellomtiden :)
Relic Hunter
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

min er på vei i posten nu :) blir kanskje minimalt med leting i stålis midtvinters, men får ta med litt dynamitt i sekken. :D
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

rhandber wrote:min er på vei i posten nu :) blir kanskje minimalt med leting i stålis midtvinters, men får ta med litt dynamitt i sekken. :D
Hehe :) Hvilken metalldetektor gikk du for? Har selv tenkt på Fisher serien el Minelab.
Relic Hunter
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

fisher F5
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

rhandber wrote:fisher F5
Gratulerer! Har hørt mye bra om Fisher :) så en til 4800kr på Kelkoo.no
Relic Hunter
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

Takktakk :) blir arti å prøve lykken. Fant min på finn.no, lettere brukt
Inkl. Sånn finsøkingsprobe, hodetelefoner og graveutstyr. 4500 riksdaler.
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

rhandber wrote:Takktakk :) blir arti å prøve lykken. Fant min på finn.no, lettere brukt
Inkl. Sånn finsøkingsprobe, hodetelefoner og graveutstyr. 4500 riksdaler.
Med xtra utstyr og greier :) da er du virkelig klar! Gleder meg som en unge på julaften til våren kommer i vestfold :) Da blir jeg skogens mann ;)
Relic Hunter
F34
Posts: 71
Joined: 19 Sep 2009 17:24

Felles søketur en plass?

Skal vi kanskje få til en felles søketur en plass da?
Selv er jeg aktiv med min søker, Jeg bruker en Minelab Safari, Det er også min første detektor.

Hvis det ellers er noen av dere i Troms som lurer litt på ting ta gjerne kontakt. Så skal jeg forklare hva jeg gjør med mine funn, Hva jeg selv tar vare på eller leverer inn. Så langt har jeg funnet et par ting som har gådd til krigsmuseet i Narvik. Alt av skrot som jeg finner blir tatt med å kastet på riktig sted, Men gjenstanden blir undersøkt nøye først. Og alt jeg graver blir forsøkt gravet på riktig måte, Det vil si at jeg enten graver det som en plugg, eller at jeg graver det slik at det har muligheten for å vokse sammen igjen.
Det enkle er ofte det beste!!
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

Ser nå at westcoastdiggersnorway har slettet kontoen og alle videoene på youtube. Jeg prøver å komme i kontakt med han, noen her som har navnet eller mailadressen til fyren?
Betaler GODT for følgende manualer eller lignende: Renault FT-17, Somua MCG5, Unic P107, Panzer III and StuG III, Skoda 21 cm K39/40, 5 cm KwK 38/40 L/42.

Har original mappe med 65 veldig detaljert tekniske tegninger av Char B1 Bis på fransk for bytte.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”