Panzerfaust

AT/PAK/MG-Bunkere og FLAK installasjoner samt all uststyr som har med radio, optisk, elektrisk m.m

Moderators: Stutzpunkt, KOS

zwentzen
Posts: 49
Joined: 19 Nov 2008 10:40
Location: Bergen
Contact:

TrondK wrote:Hm- ja da bor du nok i nordnorge, hvor de har det som plommen i egget.
Mitt Pzf-funn ble gjort i Granvin i Hardanger :)

Med 4-500 000 soldater per 1945, og med egenerfaring med TS ... you do the math: skulle være mye artig rundt i skauen ;)


z
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Hardanger av alle plasser. For et funn sier jeg bare.. PDT_Armataz_01_11

Håper du finner mer snadder på dette stedet.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
zwentzen
Posts: 49
Joined: 19 Nov 2008 10:40
Location: Bergen
Contact:

TrondK wrote:Hardanger av alle plasser. For et funn sier jeg bare.. PDT_Armataz_01_11

Håper du finner mer snadder på dette stedet.
faust'en er jo fra slutten av krigen, men området var den siste fronten som falt på Vestlandet i aprildagene 1940, så det mangler ikke på småfunn av typen patroner (krag og hotchkiss), hele klips med kragammunisjon osv osv. Granatsplint (the wonders of pin point-metallsøker) og tyskerhjelm med hull har jeg også funnet ... Siste funn var munningshette til KJ - midt i IR9 sitt gvr-lagslinje ...

z
simonorch
Posts: 212
Joined: 04 Aug 2007 13:54
Location: Asker

Har funnet 3 MP44 magasiner så langt :D
zwentzen
Posts: 49
Joined: 19 Nov 2008 10:40
Location: Bergen
Contact:

simonorch wrote:Har funnet 3 MP44 magasiner så langt :D
Jøje, hvor er dette? I nord?
k
simonorch
Posts: 212
Joined: 04 Aug 2007 13:54
Location: Asker

Jepp, her i Nord. De tilhørt Gebirgsjäger Regiment 143 i '45. PDT_Armataz_01_06
Post Reply

Return to “Mindre våpen og utstyr”