Original luke?

AT/PAK/MG-Bunkere og FLAK installasjoner samt all uststyr som har med radio, optisk, elektrisk m.m

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
jaba
Posts: 53
Joined: 16 Jun 2008 17:37

Oppdaget en ny MG-stilling på Visnes forleden. Etter å ha tatt meg inn en lang tunnell i stummende mørke, fyrte jeg av none bilder mot to skyteskår. Først da jeg kom hjem, ble jeg oppmerksom på innredningen her. Det er laget slisser foran skyteskåret, med en skyveluke på hver side som kan lukke åpningen. Så er det også et slags bord under, og en hylle på veggen.
Umiddelbart tenkte jeg at her har noen unger laget det "hjemmekoselig". men ved nærmere øyesyn ser dette for skikkelig ut, og fargevalget synes heller ikke tilfeldig. Så fant jeg illustrasjon av en helt identisk konstruksjon, men antage3ligvis i metall, her på nettet, den heter 7P7 stahlschartenplatte für MG.
Er virkelig dette originalt, er det andre som har sett det? Jeg har vært i svært mange bunkere, men aldri sett maken.
jaba
Attachments
visnes33.JPG
visnes33.JPG (63.99 KiB) Viewed 260 times
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

7P7 er "gigantisk" i forhold til bildet ditt og laget i panserstål, men skjønner hvor du vil hen ;-)
Har aldri sett en overbevisende kopi av tre her i Norge, men har sett ett og annet bilde fra det store utland hvor man har kopiert panserdeler og fremstilt dem i tre.... Basert på det ville jeg sagt originalt jeg ihvertfall...!

Erik
jaba
Posts: 53
Joined: 16 Jun 2008 17:37

Erik E wrote: Basert på det ville jeg sagt originalt jeg ihvertfall...!
Da må jeg vel ta meg en tur tilbake - med lommelykt denne gang - og se nærmere på det. Ikke minst hva denne platen som går nedover er for noe...?
jaba
Post Reply

Return to “Mindre våpen og utstyr”