Kontakt for hva og tidsepoke?

AT/PAK/MG-Bunkere og FLAK installasjoner samt all uststyr som har med radio, optisk, elektrisk m.m

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

Fant denne med detektoren i dag. Noen som vet noe om ca alder og bruksområde? Takker for alle svar :)
Attachments
IMG_0773.JPG
IMG_0773.JPG (38.96 KiB) Viewed 237 times
IMG_0774.JPG
IMG_0774.JPG (38.45 KiB) Viewed 237 times
Relic Hunter
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

Det ser nesten ut som en mikrofonplugg eller noe tilsvarende :)

Mvh
Thomas L
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

Thomas L wrote:Det ser nesten ut som en mikrofonplugg eller noe tilsvarende :)

Mvh
Thomas L
mikrofonplugg av nyere dato el eldre? Det er også gjenger på den, så det var vel viktig at kontakten som ble festet til den satt skikkelig fast.

Mvh

Daniel
Relic Hunter
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

Vanskelig å si, slikt utstyr er i bruk den dag i dag..
Fant du den i nærheten av noen tyske anlegg som kanskje kan gi noen muligheter for svar ?

Thomas L
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

Thomas L wrote:Vanskelig å si, slikt utstyr er i bruk den dag i dag..
Fant du den i nærheten av noen tyske anlegg som kanskje kan gi noen muligheter for svar ?

Thomas L
ok:) Ja den ligger i et skogsområdet der det skal ha vært tysk skytterbane under krigen. Fikk ikke mange timene i området der i dag, men gravde fram flere ting som sikringer og en brukket skje. har ikke peiling om dette er en privat dumpeplass eller noe militært fra krigen. Skal ta flere turer innover der til uka. Håper og finne tyske patroner i det området.
Relic Hunter
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Litt utydlige bilder, men etter det jeg ser så er dette en sokkel som er festet til et panel, og sansynligvis til svakstrøm.
Mulig litt råflott å angi tidsepoke men sansynligvis 1930-1965 da nye materialer og farger ble tilgjengelig
Avhengi av hva slags materiale det er vil jeg nok henlede til antenne, eller til bil.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

ok, Takker for alle svar :) var tilbake i samme område i dag. Fant ikke den skytterbanen som er merket på kulturminnekartet til kommunen.. shit! :( Gir meg ikke!
Relic Hunter
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Minner meg om strømkontakten som ble benyttet på kjøretøymontert samband. Denne ble skrudd fast i ett panel som satt i rammen for radioutstyret i kjøretøyet og koblet så til strøm. Radioutstyret ble koblet til denne så lenge det ikke var tilkoblet batteri på radiosettet.
Post Reply

Return to “Mindre våpen og utstyr”