Tørkepatroner

AT/PAK/MG-Bunkere og FLAK installasjoner samt all uststyr som har med radio, optisk, elektrisk m.m

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Maglite
Posts: 96
Joined: 14 Feb 2009 9:43
Location: Karmøy

Takker .



Angående tørkepatronene så kan de regenereres ved å oppbevare dem på varmt egnet sted 70 -90 grader (IKKE STEKEOVNEN ) og de vil få blåfargen igjen når de er tørket .


Nyere sikagel kan også regeneres på samme måte har jeg hørt , men der har man ikke noe fargeforandring.
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Når det gjelder regenerering så er ikke sikagel, som er i billig produkter(kina) egnet for regenerering, og normal regenereringstemp er 80 grader 24 timer, vi bruker en del av disse på jobb og hvis de ligger i plast ebalasje kjører vi 50 grader 48 timer, pga plasten krymper og hullene tettes ved høyere temperatur.

Vi regenererer heller ikke disse mere enn 5 ganger.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Maglite
Posts: 96
Joined: 14 Feb 2009 9:43
Location: Karmøy

Natter wrote:
Natter wrote:Hvis periskopet i kommandobunkeren på Fjell stadig er intakt, regner jeg med at "kompressoren" fremdeles står i en liten hylle i veggen. Har dessverre ikke bilder av denne.
Inntil noe bedre bilde blir funnet, gjenbruker jeg dette fra ildledningstråden (moderator: Denne tråden kunne kanskje med fordel også vært døpt om til "Tørkepatroner" el.?):

Det er ikke lett å se på bildet men det kan se ut som om at Trockengerat er et zeiss TrG8

Jeg har et tilsvarende som jeg skal bruke på mine Scheinwerfer Richtungsweiser Peileapparater
Post Reply

Return to “Mindre våpen og utstyr”