samle alle bilder av div kanon typer og krigsutstyr.

Alle spørsmål om kystfort kanoner og andre våpen legges her. Når nok interesse rundt ett våpen er nådd vil den legges under på kanoner/våpen

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
hansi
Posts: 40
Joined: 09 Mar 2011 16:01

Hallo folkens det hender ofte at jeg bruker diverse gamle bunkere og fort som utgangs punkt for en "søndags tur" med familien og venner, men det er ett problem med det å ha med mindre våpen kyndige folk på tur.De ser bare betong og hull i fjellet og mister fort interessen men det gjør ikke jeg jeg blir nemlig ivrig som ei hara bikkje i los når jeg finner betong.
Kunne jeg derimot hatt med bilder/tegninger av "våpen systemene" som betongen var beregnet for å beskytte hadde det blitt mer spennende, gjerne også med skuddhastighet, rekkevidde og feks antall soldater som måtte til for å betjene skytset.
Hadde dette ligget samlet på en plass så kunne jeg gått inn der, printet ut bildene/tegningene, laminert de og tatt det med ut på tur.
Alt av det som tyskerne hadde av våpen hadde vært fint å ha bilde av fra håndvåpen, mg er M/ og uten stativ , bombekastere flamme kaster og selvsagt det store utvalget av diverse kanoner de brukte.
I de fleste tilfellene finner jeg jo her på forumet hva slags kanoner som stod på de forskjellige forta.
Håper på tilbakemelding mvh Hansi
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

google kan også hoste opp mye info
MVH

Roar Handberg
_________________
hansi
Posts: 40
Joined: 09 Mar 2011 16:01

jeg vet men det er her ekspertisen er. De fleste våpen og kanoner brukt i norge har jeg funnet bilder tegninger av her på forumet men ikke samlet på ei side.
Tenk så kult å kunne vise fram hva som skulle brukes i de forskjellige stillingene på et kystfort.
Post Reply

Return to “KYSTFORT - KANONER OG ANDRE VÅPEN”