Tur til Vardås fort på Nøtterøy

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Passer dårlig for meg 2.mai.
Mvh.
Jon-Vegard
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Jon-Vegard wrote:Passer dårlig for meg 2.mai.
Har bursdag 2 mai, kanskje jeg får nok cred til en tur av kona :) Hehe...
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Førstkommende Lørdag går også fint, for min del.
--
Tommy
Thor
Posts: 7
Joined: 15 Jul 2007 22:59
Location: Porsgrunn

Hei
Høres flott ut med tur til Vardås.Blir gjerne med.men som flere her,passer 2.Mai dårlig. :?
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Foreslår at vi lar demokratiet bestemme dato. Jeg er fleksibel siden jeg bor 5 minutter unna. Jeg kan stille opp flere dager også jeg.
MEN, seinere i mai er åsen så gjengrodd at man går glipp av mye terreng.

Foreslår følgende; jeg drar en tur på søndag 2 mai uansett da dette er et fint turområde i nærmiljøet, de som vil møte opp da kan gjøre det så ser vi an ambisjonsnivået ut fra oppmøte. I tillegg kan vi avtale en kystfort.com-tur hvor vi får med så mange som mulig fra forumet, uavhengig av vegetasjon og konfirmasjon.

I lokalavisen (oyene.no, kun papirutgave) er det forresten i dag en større greie på Vardås og gjenmuring. Det er en engasjert kar fra Sandefjord som heter Morten Gundersen som ser ut til å ville dra i gang en støtteforening eller noe tilsvarende. Det er forøvrig ingen referanser til kystfort-forumet. Jeg skal prøve å kontakte avisen og se om vi kan få litt synergieffekt her.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Når er du der på søndag (2. mai)?
Mvh
Yngvar
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Litt utpå dagen, jeg kan time det med når dere andre kan. Ikke før 12.
User avatar
AndersHJ
Posts: 674
Joined: 30 Sep 2009 10:27
Location: Bærum

Flott jeg kommer søndag 2 mai, nårsomhelst etter kl 10.00 har omlag 20min å kjøre. Ser frem til å møte flere medsammenskyldige fra forumet 8)
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Er klokka 1400 OK?
Mvh
Yngvar
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Jepp, 14 er greit. Skal se om jeg får printet ut topo-kart fra kommunens kartsider i passe format.
jansen
Posts: 11
Joined: 31 Jul 2009 16:11
Location: Tønsberg

Jeg er med. Hadde en nydelig tur der ute med hunden forige Søndag, og brukte et par timer på toppen.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Fint, da ses vi på parkeringen som vanlig. Til dere som nøler, dette er antagelig siste gangen noen kommer inn i fjellgangene bak kanonene. :?
Mvh
Yngvar
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Yngvar wrote:Fint, da ses vi på parkeringen som vanlig. Til dere som nøler, dette er antagelig siste gangen noen kommer inn i fjellgangene bak kanonene. :?
Kan noen sette inn en link til gulesider.no el. med posisjon til parkeringen, slik at vi som ikke har vært der før, kommer til riktig plass?
--
Tommy
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

God ide, det kan være vanskelig å finne fram.

http://kart.gulesider.no/m/pPKQg
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

TommyG wrote:
Yngvar wrote:Fint, da ses vi på parkeringen som vanlig. Til dere som nøler, dette er antagelig siste gangen noen kommer inn i fjellgangene bak kanonene. :?
Kan noen sette inn en link til gulesider.no el. med posisjon til parkeringen, slik at vi som ikke har vært der før, kommer til riktig plass?

Hei Tommy.

Tror du at du kunne være så vennelig å evnt. plukke opp meg i Horten, hvis du har plass. Jeg har vært der før og har noenlunde snøring på veien.

I beste fall kunne jeg kommet bort til Kopstadkrysset (E18)

MVH Morten C.
MVH Morten C.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”