WW2 softgun spill på Syre fort

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

I min "ungdom" så hadde vi paintball pistoler som var like virkelige som Star trek våpen.

Dette har tydligvis utviklet seg når jeg ser mange av de direkte nydelige våpenene som brukes her.

Klør i avtrekkerfingeren..... PDT_Armataz_01_34
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
Alamo
Posts: 11
Joined: 03 Jun 2009 12:41

Takk for det , her er et bilde av meg og alle som var med på spillet , har markert meg selv og utstyr andre brukte som tilhører min samling.
Attachments
syre.jpg
syre.jpg (69.95 KiB) Viewed 321 times
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Høyt nivå, både på deltagernes uniformer, våpen og ikke minst fotograf, gjør at bildene fra Syre ser skikkelig virkelighetstro ut. Den effekten/filteret som er lagt på bildene i etterkant gjør jo at bildene ser ut som om de skulle vært 60 år gamle...

Men du, Alamo.... Jeg må få lov til å spørre... Hva koster egentlig alt dette? Full uniform, hjelm, våpen, sko etc etc.... Det må da bli veldig veldig dyrt til slutt? Og hvor har du handlet dette fra egentlig?

Og ja, det klør her også Trond! I begge hendene!

PDT_Armataz_01_36


Kai
Alamo
Posts: 11
Joined: 03 Jun 2009 12:41

Våpen som MP40 og MP44 får du for en tusenlapp , mauseren kostet 4500 kroner i sin tid.

http://www.wgcshop.com/ er stedet man får kjøpt det man trenger av våpen.

Utstyret er for det meste replica , å er handlet på E-bay og forskjellige nettsider som selger dette.

Tror det gikk 9 tusen på den ene uniformen jeg har , så det er en noe dyr hobby på selve uniform og utstyr.
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Fine bilder må jeg si :)
Har selv vært nyskjerrig på reenactment i en stund så dette så interessant ut må jeg si. Selv om det kanskje ikke legges så stor vekt på uniform og merkebruk her som de i amerika gjør. Der er de visst meget nøye på slik. Alt skal være korrekt og slik som i den tiden de spiller.
Fant etter litt søking på nettet en "gruppe" som kaller seg Stars Airsoft sportsklubb her i Trondheim. En skulle kansje tatt kontakt med dem..
C. Hoff
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

de bildene fra syreneset fort med "statister" iført tyske uniformer va geniale PDT_Armataz_01_36 . skulle likt å vore tilskuer da dere lekte soldater
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

geniale bilder på denne tråden . PDT_Armataz_01_36 PDT_Armataz_01_36
Mvh Henning Dalsvåg
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”