BunkerTour Oscarsborg 29 aug 2009

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

axma
Posts: 8
Joined: 18 Aug 2009 23:29
Location: Nøtterøy

Hei.

Er denne turen åpen for alle som er interessert?? :)
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Jepp. Har du lyst har du lov.

Det er bare å møte opp på brygga i Drøbak.

Kai
axma
Posts: 8
Joined: 18 Aug 2009 23:29
Location: Nøtterøy

flott. Dette ser jeg frem til. :D
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

axma wrote:flott. Dette ser jeg frem til. :D
Hei axma,

Ser ut til å være ganske fersk du. Vil ønske deg velkommen til forumet og hjertelig velkommen til Drøbak og Oscarsborg til lørdag.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
telvrum
Posts: 358
Joined: 20 Aug 2007 21:23
Location: Arendal
Contact:

noen som kan gi meg en pinpoint (gulesider) eller adresse i nærheten av Sundbrygga til bruk på gps?
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

telvrum wrote:noen som kan gi meg en pinpoint (gulesider) eller adresse i nærheten av Sundbrygga til bruk på gps?
Parkering: (UTM32) E 591334 / N 6616176 (desimalgrader: E 10,621589 / N 59,673588 ).

Sundbrygga: (UTM32) E 591415 / N 6615800 (desimalgrader: E 10,622899 / N 59,670194 ).

Se ellers kart fra Nasjonale Festningsverk (parkeringskoordinatene ovenfor er til plassen merket A på kartet).
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Vi tar Bastøfergen fra Horten klokken 0815, om det er noen andre som kommer med den så ta kontakt ( svart Honda CRV med tre mann i ) så kjører vi sammen til Drøbak

Det er lettere (kortere) og ta fergen enn å kjøre Oslofjordtunnelen
Mvh
Yngvar
axma
Posts: 8
Joined: 18 Aug 2009 23:29
Location: Nøtterøy

Hei axma,

Ser ut til å være ganske fersk du. Vil ønske deg velkommen til forumet og hjertelig velkommen til Drøbak og Oscarsborg til lørdag.

MVH Morten C.


Takk for det.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

axma er også vår medlem nr. 1000, og da passer det bra at han kommer til Oscarsborg på Lørdag PDT_Armataz_01_18 Velkommen skal du være

Erik H
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Da har jeg laget en liten PDF for små info og agenda. Hvis jeg har glemt noe viktig, si ifra (klokka er 0200 så det er ikke umulig). Hvis det er noe småting så tar vi det her på forumet.

Det er fremdeles et par plasser igjen på campen.

Mvh Erik H
Attachments
2009_informasjon_oscarsborg.pdf
(689.46 KiB) Downloaded 56 times
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Erik H wrote:axma er også vår medlem nr. 1000, og da passer det bra at han kommer til Oscarsborg på Lørdag PDT_Armataz_01_18 Velkommen skal du være

Erik H
Hei Erik H.

Nå er det vel ikke min oppgave å ønske "nykomlinger" velkommen til turer og slikt, siden jeg er ikke har vært med på noen turer selv enda. Da får jeg bare beklage det p.v.a. redaksjonen og tur-regien. Allikevel syns jeg det var på sin plass å ønske nye brukere velkommen til forumet.

MVH Morten C
MVH Morten C.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Morten: det er da hyggelig at du tar deg tid til å skrive velkommen til nye medlemmer! At jeg tar en ekstra hilsen er jo bare bonus.. og det var fordi han var nr. 1000.. ikke det at jeg skulle ha noe førsterett på å hilse han velkommen.

Det er utrolig mange som aldri får noen hilsen slik at det er fint flere faste forummedlemmer gjør dette. Iallefall hvis det er folk man kjenner.. eller folk fra sitt eget område.

Det eneste "kravet" jeg stiller til de som hilser nye forumgjester er at de selv er godt ettablert på kystfort forumet. og det er mange! :)

Erik H
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Erik H wrote:Morten: det er da hyggelig at du tar deg tid til å skrive velkommen til nye medlemmer! At jeg tar en ekstra hilsen er jo bare bonus.. og det var fordi han var nr. 1000.. ikke det at jeg skulle ha noe førsterett på å hilse han velkommen.

Det er utrolig mange som aldri får noen hilsen slik at det er fint flere faste forummedlemmer gjør dette. Iallefall hvis det er folk man kjenner.. eller folk fra sitt eget område.

Det eneste "kravet" jeg stiller til de som hilser nye forumgjester er at de selv er godt ettablert på kystfort forumet. og det er mange! :)

Erik H
Hei Erik H.

Dette varmet meg å høre Erik.

Husker selv da jeg var "fersking" her på forumet og prøvde meg med tekst og bilder. Var ikke alt jeg så ut til å lykkes med. Følte at jeg nærmest ble slått hånden av så fort jeg foretok meg noe. Jeg var nær på å gi opp, ikke kan jeg huske noen ønsket meg velkommen til forumet heller. Nå ser det ut til at jeg har blitt mer "kjent" , derfor føler jeg meg mer trygg.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
axma
Posts: 8
Joined: 18 Aug 2009 23:29
Location: Nøtterøy

Hei Morten C og Erik H.

Takk for all velkomst. Det er veldig hyggelig.
Ser frem til å møte dere alle.


Mvh
Alexander. :)
Kelly
Posts: 9
Joined: 20 Feb 2007 1:48
Location: Drøbak

Jeg møter også opp på Oscarsborg til lørdag. Toppers å treffe noen "bunkernomader" som jeg bare kjenner til ved kallenavn på forumet.
Jeg har nøkler til Museet og hvis interessert kan jeg også vise dere Filmarkivet som jeg jobber med som ligger rett ved siden av museet. Tar med meg laptopen med alle filmene som er digitalisert hittil, så hvis ledig tid kan dere se på hva dere vil av disse. Da ses vi lørdag.
Mvh Geir Kelly
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”