BunkerTour Oscarsborg 29 aug 2009

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Erik H wrote:Som det ser ut nå så tar vi båten kl 1050 fra Sundbrygga (enklest parkering på Forsvarets område på Husvik) eller med samme båt som går 1100 fra Drøbak sentrum. (ref. JEF som blir vår guide på området)

Erik H
Er det planlagt noe tur til de 2 fortene som ligger på Håøya. Det er vel ikke steder man i utgangspunktet besøker så ofte. Dessuten er det ganske flott utsikt derfra hvis været er bra.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

teodor wrote:
molich wrote:
Erik H wrote:Som det ser ut nå så tar vi båten kl 1050 fra Sundbrygga (enklest parkering på Forsvarets område på Husvik) eller med samme båt som går 1100 fra Drøbak sentrum. (ref. JEF som blir vår guide på området)

Erik H
Er det planlagt noe tur til de 2 fortene som ligger på Håøya. Det er vel ikke steder man i utgangspunktet besøker så ofte. Dessuten er det ganske flott utsikt derfra hvis været er bra.

MVH Morten C.
Håøya er sperret for ferdsel pga. at det er havørn som hekker der ute nå.

Ta en titt på fylkesmannens side: http://www.fylkesmannen.no/hoved.aspx?m ... id=2574750

Det var jo litt synd, og vi bør jo respektere slikt. Takk for opplysningen, Teodor.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
jaswane
Posts: 11
Joined: 07 Jun 2009 15:56
Location: Oslo
Contact:

Er det noen form for påmelding eller er det bare å møte opp?
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

jaswane wrote:Er det noen form for påmelding eller er det bare å møte opp?
Hei du!

jeg vil tro det bare er å møte opp. Blir første gangen min også så jeg vet ikke om så mye annet.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Dersom du ikke skal overnatte, så er det vel bare å møte opp ja.
--
Tommy
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

De som skal overnatte i forbindelse med Oscarsborgturen må sende meg PM om dette. Det er fylt opp en leilighet med 4 plasser og nå må jeg finne ut om det er behov for leilighet nr. 2.

Slik som det er nå så ser det ikke ut som det er behov for dette. Hvis det ikke melder seg flere som kan tenke seg å overnatte så må jeg si ifra meg leiligheten i løpet av uka (hvis ikke så må jeg betale for en ekstra leilighet - lite aktuelt). For å gjøre dette ekstra vanskelig så må det minst være 2, helst 3 personer til for å ta en ekstra leilighet. ellers blir det for dyrt.

Hvis du skal overnatte så er dette fra fredag til søndag (altså man må være med å betale for 2 netter + vask).

De som har tenkt å dra med seg campingvogn eller telt trenger ikke å melde ifra til meg om dette.

Erik H
Kristoffer
Posts: 112
Joined: 07 Nov 2008 21:29
Location: Ås

Det har nå gått to uker uten innlegg i denne tråden. PDT_Armataz_01_23

Noen spørsmål:

Koster turen noe bortsett fra ferge? (Museer?)

Mat/drikke? (Ha med?)

Er det noe på Fredag og Søndag?

Oppmøte på fergen 10.50/11.00. (Lørdag)

PS: Jeg er bare 14 år og må ta med pappa. :D
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

teodor wrote:Håøya er sperret for ferdsel pga. at det er havørn som hekker der ute nå.
Ferdselsforbudet omfatter bare den østlige delen av øya. Veien opp, og den sørlige delen + toppen hvor de mest interessante (?) batteriene befinner seg, er utenfor dette området.
Erik H wrote:Den utvalgte campingplassen er http://www.ramton.no/
Verpenåsen i Sætre er vel bare en liten avstikker på turen til/ fra Oscarsborg (ekstysk Flak-batteri der om jeg ikke husker feil...).
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

Er det noen som skal fra sandefjord ? om det er noen jeg hadde hadt mulighet å sitte på med ? (delere gjærne på bensin/bom penger)
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

ranvik wrote:Er det noen som skal fra sandefjord ? om det er noen jeg hadde hadt mulighet å sitte på med ? (delere gjærne på bensin/bom penger)
Hei Ranvik.

Du kan gjerne sitte på med meg, men jeg kjører jo fra Fredrikstad da. I såfall kan jeg plukke deg opp i Moss.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Kristoffer wrote:Det har nå gått to uker uten innlegg i denne tråden. PDT_Armataz_01_23

Noen spørsmål:

Koster turen noe bortsett fra ferge? (Museer?)

Mat/drikke? (Ha med?)

Er det noe på Fredag og Søndag?

Oppmøte på fergen 10.50/11.00. (Lørdag)

PS: Jeg er bare 14 år og må ta med pappa. :D
Hei Kristoffer.

Som det fremgår av teksten over er det bare å møte opp på kaia i Drøbak.

Tror det kommer flere fra Fredrikstad, inkl. meg selv.

MVH Morten C.
Last edited by molich on 23 Aug 2009 19:53, edited 1 time in total.
MVH Morten C.
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Natter wrote:
teodor wrote:Håøya er sperret for ferdsel pga. at det er havørn som hekker der ute nå.
Ferdselsforbudet omfatter bare den østlige delen av øya. Veien opp, og den sørlige delen + toppen hvor de mest interessante (?) batteriene befinner seg, er utenfor dette området.
Erik H wrote:Den utvalgte campingplassen er http://www.ramton.no/
Verpenåsen i Sætre er vel bare en liten avstikker på turen til/ fra Oscarsborg (ekstysk Flak-batteri der om jeg ikke husker feil...).
Det hørs jo flott ut, vi får se hva som er på agendaen hva omvisningen angår. Kunne vært kjempeflott å få med seg Håøya. Batteriene på Drøbak-siden er jo greie å ta på egenhånd også.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

molich wrote:
ranvik wrote:Er det noen som skal fra sandefjord ? om det er noen jeg hadde hadt mulighet å sitte på med ? (delere gjærne på bensin/bom penger)
Hei Ranvik.

Du kan gjerne sitte på med meg, men jeg kjører jo fra Fredrikstad da. I såfall kan jeg plukke deg opp i Moss.

MVH Morten C.
takk, men er litt feil side av fjorden, veit det er flere som skal fra sandefjord, trur Yngvar , Benjaminsen , osv.. har tenkt seg innover. er litt waste hvis alle kjører vær sin bil.
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

ranvik wrote:
molich wrote:
ranvik wrote:Er det noen som skal fra sandefjord ? om det er noen jeg hadde hadt mulighet å sitte på med ? (delere gjærne på bensin/bom penger)
Hei Ranvik.

Du kan gjerne sitte på med meg, men jeg kjører jo fra Fredrikstad da. I såfall kan jeg plukke deg opp i Moss.

MVH Morten C.
takk, men er litt feil side av fjorden, veit det er flere som skal fra sandefjord, trur Yngvar , Benjaminsen , osv.. har tenkt seg innover. er litt waste hvis alle kjører vær sin bil.
Jada, helt enig med deg der......vi har sikkert det samme i stri med på denne siden :-)

Du får ha lykke til med å skaffe deg skyss.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Ranvik: Jeg skal kjøre med Yngvar. Sjekk med han.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”