Forslag på ekskursjoner (BunkHunters)

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
BunkHunters
Posts: 4
Joined: 05 Nov 2009 23:44
Location: Grimstad
Contact:

Hei! Vi BunkHunters er en gruppe med "nyfrelste" bunkerentusiaster som tråler sørlandet for bunkere fra andre verdenskrig. I forbindelse med våre ekskursjoner tar vi gjerne i mot forslag om hvilke steder vi bør undersøke.

Sååå hvis det er noen som har forslag på steder vi bør besøke i Agder, så takker vi for det! PDT_Armataz_01_36


http://www.bunkhunters.blogspot.com
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Her finner du en noenlunde komplett liste over de tyske kystbatteriene i området:
http://www.nuav.net/coastgr1.html

Også mye relevant stoff på disse sidene:
http://home.hia.no/~torvalds/Mine%20Web ... -agder.htm
http://www.noding.com/la8ak/k.htm

Ellers er det jo bare å lete gjennom de fylkesvise forumene her inne for ytterligere inspirasjon...
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Hei :D
Koselig å høre at noen vil besøke området "mitt"
Jeg kan stille opp som guide på Landehobde/uranienborg (Mandal)
Husvik (Lyngdal)
Loshamn, Norberg, Varnes, med flere (Farsund og omeng)
Landehobde ligger som flere på Kystfort vet nært til mitt hjerte :D

Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Med det navnet dere har(køyejegere) er det vel andre ting enn bunkere dere jakter på........ :D
Dolmen.
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

dolmen wrote:Med det navnet dere har(køyejegere) er det vel andre ting enn bunkere dere jakter på........ :D
Dolmen.
Tenkte det samme jeg også da jeg først leste om gutta og så logoen deres :D Klarte å la være å kommentere det den gang...

Godt ment sikkert, men det betyr altså IKKE bunkerjegere når det står "Bunkhunters".... hehe... Da er dere nok heller på jakt etter køyer som Dolmen påpeker....

Kai
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Ja jeg vil ikke bruke uttrykket "useriøs" her men skal man først opprette en gruppe eller et forum om disse temaene eller noen andre så bør man kanskje være litt stødig i språket når man velger navn på gruppen eller forumet?Jeg vet ikke hva dere mener men for meg høres ikke dette ut som et forum eller en forening som har noe med bunkere fra krigen å gjøre.Her jakter de helt klart på andre ting.
Dolmen.
BunkHunters
Posts: 4
Joined: 05 Nov 2009 23:44
Location: Grimstad
Contact:

Vi er veldig klar over at BunkHunters betyr "køyejegere", men når det er sagt så kan det også bety nettopp det vi mener med navnet (riktig nok så må det nok litt god-vilje til PDT_Armataz_01_14 )

Vi er faktisk helt klar over at dette navnet faktisk har det en kaller en dobbelbetydning. Og selve navnet er ment som en humoristisk vri på denne fantastiske interessen! :)

Bloggen vår er også mest for å dele bilder og inntrykk fra hvor vi har vert. Så ta bloggen som en liten klype salt og ikke bry dere om det useriøse navnet og den billige logoen... :D
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

BunkHunters wrote:Vi er veldig klar over at BunkHunters betyr "køyejegere", men når det er sagt så kan det også bety nettopp det vi mener med navnet (riktig nok så må det nok litt god-vilje til PDT_Armataz_01_14 )

Vi er faktisk helt klar over at dette navnet faktisk har det en kaller en dobbelbetydning. Og selve navnet er ment som en humoristisk vri på denne fantastiske interessen! :)

Bloggen vår er også mest for å dele bilder og inntrykk fra hvor vi har vert. Så ta bloggen som en liten klype salt og ikke bry dere om det useriøse navnet og den billige logoen... :D
Tror nok det går greit. Det er jo ikke alle av oss som er like blodseriøs som Dolmen :D
--
Tommy
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

:D :D Liker navnet jeg. PDT_Armataz_01_18
Dolmen.
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Venter fremdeles på svar fra dere "Køyejegere" :D
mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
nøding
Posts: 22
Joined: 27 May 2009 10:38
Location: Mandal

Carsten G wrote: Jeg kan stille opp som guide på ... Uranienborg ... (Mandal)
Hvordan gikk det egentlig med Uranienborgplanene det var snakkom her for en tid tilbake?
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”