DOLMEN I FRANKRIKE.

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Fin reiserapport og fine bilder!
Takk Dolmen :)
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Bare hyggelig. :) Et veldig fint område som anbefales av alle. PDT_Armataz_01_18
Dolmen.
JohnnyTh
Posts: 75
Joined: 03 Mar 2009 18:42
Location: Lista

måtte flire litt når jeg så at dodgen var satt feil sammen. Lyktebeskytterne sitter opp ned:)

Johnny
JohnnyTh
Posts: 75
Joined: 03 Mar 2009 18:42
Location: Lista

dolmen wrote:Denne kanonen som jeg tror er amerikansk står ved innkjøringen til museet.
Jeg sitter her og kikker og kikker, og er langt fra noen kanon ekspert, men det første jeg tenkte når jeg så denne var tysk. Og den runde dreieskiva under er ikke det fra en britisk 25punder? Sikkert mange som har mer greie på dette en meg. så hadde vært morro hvis noen vet mer. Veldig bra innlegg. gøy å se sånt
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Takk for det JohnnyTH! :)
La ikke merke til det med lyktene på kvartingen.Godt at det er noen som har øynene med seg her inne. PDT_Armataz_01_18
Det er slettes ikke sikkert at kanonen er amerikansk,jeg gikk faktisk ikke så nær for å studere den at jeg så noen skrift eller merking.Jeg er egentlig ikke så interessert i kanoner og ikke har jeg peiling på området heller. PDT_Armataz_01_04 Jeg syntes bare dekkene så amerikansk ut,litt sånn som på M6. :)
Dolmen.
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

dolmen wrote:Like ved står denne kvartingen av typen Dodge.
Uffda står den ute i all slags vær ?? Ja,ja,.... det er ihvertfall en ørkenfarget Dodge WC51.
ErikD
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Ja både den og kanonen står ute.Men ikke langt unna var det noen store garasjer så det er mulig de kjører dem inn i vinterhalvåret.
Dolmen.
JohnnyTh
Posts: 75
Joined: 03 Mar 2009 18:42
Location: Lista

ganske sikekr på at du har rett i at det er amerikanske dekk. men kannen ligner ikek den på en snider snaider ahhh åssen pokker du nå staver den kanonen.

Schneider tenkte jeg på, men viser seg den er Fransk;) er jo ikke så usansynlig hvis du fant den i frankrike. Finner ikke noe bilder av akkuratt denne. men designet ligner litt på disse.
Last edited by JohnnyTh on 09 Apr 2010 23:38, edited 1 time in total.
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

:D :D ja ikke vet jeg....
Dolmen.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”