Tur til Fredrikstad 26/6-2010

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

I forbindelse med at kona skal på kurs i Fredrikstad så dilter jeg med og kunne tenkt meg en runde i området.
Muligens kikke litt på Hankø og radarene der.

Er det noen av de lokale som har mulighet til ta en runde med meg på serverdighetene?

Regner med at tiljengelig tid er fra 10-16.00 på lørdagen.

Mvh

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Hei Werner, en tur til Hankø er bestandig fint. Fergene over går ofte, så klokka 1030 ved ferjekaia hadde vært praktisk. Det er en parkeringsplass rett ved.
Mvh
Yngvar
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Det er nå jeg ser hvor lite kjent jeg egentlig er i dette landet, ikke at jeg har forberedt meg noe enda, men trodde Hankø var landfast :rodme:

Men greit å vite når ferger går, har du tenkt deg dit Yngvar.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Ja jeg skal være med, det er jo ingen fra Østfold som har svart deg så du får ta til takke med en utflytta Østfolding som guide. :) Jeg regner med at det kommer flere da det virker som om det ikke er mange som har vært der ute. For meg var det første gangen jeg så en uferdig stor bunker, bare "grunnmuren", interesant.

http://www.hankohotell.no/innhold/172/veibeskrivelse
Mvh
Yngvar
marius
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2007 14:57
Location: Hedmark

werner wernersen wrote:Hei

I forbindelse med at kona skal på kurs i Fredrikstad så dilter jeg med og kunne tenkt meg en runde i området.
Muligens kikke litt på Hankø og radarene der.

Er det noen av de lokale som har mulighet til ta en runde med meg på serverdighetene?

Regner med at tiljengelig tid er fra 10-16.00 på lørdagen.

Mvh

Werner
Hei Werner. Skulle ønske jeg og kunne blitt med. Ble svært interessert, men så kom jeg på at det er feil helg. hehe. Har ikke barnefri den helga, men førstkommende helg i stedet. Får prøve en annen gang. Har bare vært med gamle seilbåten til far min rundt Hankø i mine yngre dager, men det var ikke tid til noe landgang på Hankøen's sørvestre kystområde der all godissen ligger...

Men dere heldiggriser får ha en super tur... Hilsen enda en utflyttet Østfolding (forhåpentligvis blir en ekte østfolding igjen en dag) ... :-)
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Ser at du har tekt deg til Fr.stad Lø. 26/6. Selv er jeg antagelig..!? på jobb den lørdagen, men jeg kan anbefale Kjøkøya og Torgauten. Hankø er ok, men ikke på langt nær så mye og se som nevnte fort. (sjekk her på Kystfort) Har bla. nøkkel til kanonbunkeren på Kjøkøya. Men ring meg på fredag 93690540, så kan vi ta en runde hvis jeg ikke jobber, uansett så jobber jeg ikke lenger enn til kl 15. ERIK D.
Hadde i grunnen tenkt og være med på dette opplegget...men kona hadde andre planer, så jeg blir opptatt denne lørdagen....E
Last edited by Erik Dreyer on 22 Jun 2010 14:29, edited 1 time in total.
ErikD
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

werner wernersen wrote:Hei

I forbindelse med at kona skal på kurs i Fredrikstad så dilter jeg med og kunne tenkt meg en runde i området.
Muligens kikke litt på Hankø og radarene der.

Er det noen av de lokale som har mulighet til ta en runde med meg på serverdighetene?

Regner med at tiljengelig tid er fra 10-16.00 på lørdagen.

Mvh

Werner

Hei Werner.

Kan gjerne "guide" deg litt rundt jeg hvis det skulle passe. har ennå ikke planer for den helgen, men send meg gjerne PM nærmere så ser vi hva som kan få til.

Yngvar kan sikkert være med han også :-)

MVH Morten C.

P.S. Jeg er i dårlig "bunkermodus" for tiden derfor oppdaget jeg ikke meldingen din før nå :-D
MVH Morten C.
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Da blir det i hvertfall Yngvar og meg selv som tar turen til Hankø, vi møtes før fergen går 10.30.

Håper det er flere som har muligheten til å komme, alltid koslig når det er flere med samme interesse som samles.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

Kansje meg og guttungen blir med. noen som har gule sider link til hvorfolk skal møtes?
Yngvar når kjører dere bort? møtes på horten-moss ferija?
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

ranvik wrote:Kansje meg og guttungen blir med. noen som har gule sider link til hvorfolk skal møtes?
Yngvar når kjører dere bort? møtes på horten-moss ferija?

Prøvde å hjelpe deg men fikk ikke det opp. Hvis du finner Vikene og furuholmen, så er du ganske nærme. Fergen går kontinuerlig og ligger til kai ved Furuholmen hvor det også er parkering.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Fergen over til Hankø bruker tre minutter. Vi møtes som Werner sier klokken 1030 ved fergeleie.
Hankø er en naturskjønn perle med stor aktivitet nå om sommeren, så en tur dit nå, gleder jeg meg til. På øya er det en stor stamme med hjort, og derfor er det også mye flått der, og en og annen hoggorm. Ta på lange bukser og tette sko. Radarstasjonen ligger mot Rauøy fort og her er det flere "Tobruk bunkere", grunnmurer, radarfester og en stor påbegynt bunker, samt noe nærstrids anlegg.

Erik, jeg er antagelig på østfoldsiden og kjører derfra, så vi møtes på Vikane, som er der fergeleie er.
Attachments
hankø.JPG
hankø.JPG (191.26 KiB) Viewed 231 times
Mvh
Yngvar
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Koordinatene for fergeleie er UTM N6565376. Ø602176.
Adressen til parkeringsplassen er: Vikaneveien 409, 1621 Gressvik
Mvh
Yngvar
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

Det ser ikke ut som jeg eller gutt ungen min får tid denne gangen , pga mor hadde vist ordnet tur til legoland.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Skal ikke se bort ifra at jeg og plutselig dukker opp der på lørdag.
--
Tommy
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Yngvar og Werner, ha en fin tur på Hankø, kos dere håper været blir bra. Samme til deg Tommy hvis du "dukker opp".....

Jeg er dessverre forhindret ;-)

MVH Morten C.
MVH Morten C.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”