Bunkersinteresserte på Nord-Jæren

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

overland53
Posts: 340
Joined: 11 Jan 2009 15:33
Location: Sandnes

Jeg ser at vi er en hel gjeng mennesker som "kravler" rundt på bunkerser og installasjoner i Stavanger/Sandnes og litt nedover Jæren. Er det noen sjanse for å organsiere oss litt i form av en fellestur en gang i måneden eller så? Kan alle som synes dette var interessant svare med et kort svar under samt en PM i meldingsboksen. Så kan vi se hvor mange det blir og forsøke å arrangere en liten tur?
User avatar
elsassmann
Posts: 3
Joined: 13 Nov 2009 14:58
Location: Randaberg

Hei!

Jeg er "ny" her... Jeg er veldig interessert i en slik tur... Jeg "vet litt" om området Randaberg, men hadde ikke tid / anledning til en bunkertur. Jeg "fant" noen bunkers rundt Randaberg og vil gjerne vite mer om området. Jeg bor på Randaberg.

Med vennlig hilsen. :-)

PS: Jeg er ikke norsk...
overland53
Posts: 340
Joined: 11 Jan 2009 15:33
Location: Sandnes

Kun 2 personer som kunne tenke seg å være med på dette !!???!?!??!

Kom igjen!!!!!
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

skulle gjerne vært med, men er nok litt for langt, men skal på de kanter på enten senere på høsten eller tidlig vår, håper det er mulig å få til noe da.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Har 2 uker ferie nå, og Stavanger-området er en av plassene jeg vurderer å bruke noen dager på. Kommer litt an på hvordan været blir fremover.
--
Tommy
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Kom igjen!!!!!
Sendte deg en PM forrige uke hvor jeg meldte min interesse ;-)

Erik
overland53
Posts: 340
Joined: 11 Jan 2009 15:33
Location: Sandnes

Da konkluderer jeg med at det er bare 2 personer som synes dette var en god ide (3 personer med meg) og planene skrinlegges herved.

Min ide var å leie en minibuss, få med kjentfolk og gå grundig til verks på forskjellige lokasjoner i Rogaland.

Litt skuffende dette, men lykke til med kikkingen på egenhånd da.
ettori
Posts: 455
Joined: 14 Aug 2012 17:08
Location: Klepp

Heisan.

Jeg har nettopp opdaget dette forumet, men kommer fra flateste Jæren.

Var inne ved Viste Strand hotell og Tungenes i dag og kikka litt, og er innteresert i å eventuelt bli med andre av og til.

Det er vel flere fra Jæren her inne som f.eks H_C.
overland53
Posts: 340
Joined: 11 Jan 2009 15:33
Location: Sandnes

Ja det er flere som kunne være med på dette, har talt om en 7-8 stk i alle fall. Men om de fleste ønsker å drive med sin hobby alene så må de jo få lov til det. Jeg tror imidlertid det hadde vært endel å tjene på å samle seg fordi vi da kunne få med guider, få tilgang til anlegg som enkeltpersoner ikke får tilgang i, utveksle informasjon og i det hele tatt få mer utav turene. Det er jo store og flotte anlegg nesten hvor en snur seg i Rogaland, mange ganske kjente og noen nesten ukjente.

Synes fortsatt det hadde vært fantastisk med en "bunkersgruppe" som kunne hatt noen utflukter en gang i blant. Tar forsatt en del av organiseringen om noen flere enn de 2-3 som allerede har meldt seg på sier seg positive.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

Foreslår at du/vi bare plukker en dato og et sted, så ser vi hvem som stiller opp?
Velg gjerne et enkelt sted f.eks Vigdel, så ser man fort om dette blir suksess :wink:

Mvh
Erik E
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

Siden det i følge Yr.no blir en fantastisk helg tenkte jeg å følge opp forslaget mitt fra august :wink:
Søndag 23/9 stiller jeg og et par andre "forhåndspåmeldte" på parkeringsplassen ved inngangen til Vigdel fort klokken 12:00.
Program er ikke spikret, men da dette forhåpentligvis blir en slags "bli kjent dag", så holder det kanskje med en spasertur rundt batteriet + evt. Vigdelsveten. Uten en fast plan kan vi heller se hvor mange som dukker opp og ta ting litt på sparket!

Så da sees vi vel på Vigdel søndag 23/9? :wink:
(Svar gjerne på innlegg her eller PM om du kommer)

Mvh
Erik E
ettori
Posts: 455
Joined: 14 Aug 2012 17:08
Location: Klepp

Det høres interesant ut. Skal prøve å komme.
ettori
Posts: 455
Joined: 14 Aug 2012 17:08
Location: Klepp

Barneselskap kl 1300 :x
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

Jeg kommer. :)
Betaler GODT for følgende manualer eller lignende: Renault FT-17, Somua MCG5, Unic P107, Panzer III and StuG III, Skoda 21 cm K39/40, 5 cm KwK 38/40 L/42.

Har original mappe med 65 veldig detaljert tekniske tegninger av Char B1 Bis på fransk for bytte.
T.Knutsen
Posts: 153
Joined: 03 Sep 2008 22:12
Location: Randaberg

Ble en fantastisk tur i nydelig vær for den store gruppen av forum medlemmer som i kø,tok MKB Vigdel i nærmere øyensyn. Litt vanskelig å slippe til med spørsmål og synspunkter når alle snakket i munnen på hverandre men men..... :-)
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”