Treffkveld for Bunkerjegere

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Den 4. Januar møtes vi på Gokstad kystlag klokken 1800, (Framnesveien 5, Sandefjord). Vi fyrer i peisen og rigger opp en prosjektor og ser på en del bilder fra 1994, hovedsakelig fra Folehavna fort. En kopp kaffe og restene av julekakene kan vi jo ta med. Ta gjerne med en minnepinne med gamle eller nye skrytebilder fra turer lokalt eller regionalt. Så diskuterer vi kanoner og bunkere i hyggelig lag. Si gjerne fra om du blir med, så vi koker nok kaffe.
Mvh
Yngvar
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Bra initiativ, Yngvar. Jeg kommer. :)
Kai
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 13:46, edited 1 time in total.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Jada, trådløst internett
Mvh
Yngvar
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Dersom alt ligger til rette kommer jeg og!!!
Mvh.
Jon-Vegard
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

jeg kommer nok :-)
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Skal se om jeg også får tatt en tur nedom, har jo trossalt fri den dagen :)
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Fint Espen, da ses vi da. Skal du ha med bilder etc så ha de på en minnepenn, ikke CD/DVD. Jeg har også innvitert noen andre som driver med Lokalhistorie i Sandefjord.
Mvh
Yngvar
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Vi hadde et fint møte om krigshistorien i Vestfold og mest Sandefjord. Denne gangen ba vi inn noen av de etablerte lokalhistorikerne i byen. Tor Bjørvik som er en av de som kan mest om kulturminner og krigstiden utalte til oss etterpå, "Hei, og takk for et skikkelig interessant møte i går kveld. Jeg er bare imponert over hva dere har gjort med å samle stoff, tegne kart osv. Så ryddig og fint."
Dette skal vi prøve igjen før våren kommer, med flere innbudt lokalhistorikere og kanskje noen fra kommunen, sammen med oss bunkerjegere, dette var nyttig.
Attachments
Møte i Vestfoldgruppa, med lokalhistorikere
Møte i Vestfoldgruppa, med lokalhistorikere
DSC_0016.JPG (80.83 KiB) Viewed 216 times
Mvh
Yngvar
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Yngvar wrote:Dette skal vi prøve igjen før våren kommer, med flere innbudt lokalhistorikere og kanskje noen fra kommunen, sammen med oss bunkerjegere, dette var nyttig.
Hadde vært kjempemessig om det ble flere slike kvelder. Dessverre passet det ikke i går for min del så hadde jo vært utmerket om det ble flere muligheter :-)
--
Tommy
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Veldig bra og givende møte dette. Mye spennende informasjon som ble delt. Gleder meg allerede til neste gang.

Bra initiativ Yngvar. :bra:
Kai
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Jeg kommer gjerne en annen gang, men jobber ofte kvelder...

Send meg gjerne en pm før neste dato bestemmes, så jeg kan se over turnusen PDT_Armataz_01_29
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”