noe action rundt Oslofjorden? 5 mai 11

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Sitter på Gardermoen hele uka. Torsdagen, 5 mai, har jeg litt tid etter jobb og lurer på om det er noen som har lyst til å kjøre litt rundt for å se ting og tang. Har ikke bunkerklær med meg så det er nødt til å bli "light" stuff. (dressmann bunkertour :) )

Morsomt hvis vi er flere.. kjører en S-Max som kan ta 7 personer.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Erik H wrote:Sitter på Gardermoen hele uka. Torsdagen, 5 mai, har jeg litt tid etter jobb og lurer på om det er noen som har lyst til å kjøre litt rundt for å se ting og tang. Har ikke bunkerklær med meg så det er nødt til å bli "light" stuff. (dressmann bunkertour :) )

Morsomt hvis vi er flere.. kjører en S-Max som kan ta 7 personer.
Jeg bor jo en mil sør for Gardermoen, så det hadde jo vært moro det å kunne tatt en liten runde i området her. Det er en mulighet for at jeg er nødt til å jobbe på kvelden, torsdag, men finner det ut 100% iløpet av dagen i morgen, så jeg skal si ifra hva det ender opp med iløpet morgendagen.
--
Tommy
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det hadde vært hyggelig. Er på best western, rett over forsvarets flysamling,, som jeg /&%¤!! ennå ikke har besøkt.
Hvis turen er lokalt rundt om i området så kunne vi kanskje ha tatt en kjapp tur på onsdag kveld også.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

I morgen går greit. Var snakk om smøremiddag mm. med leverandører på jobb, men fikk takk og pris dyttet det over på noen andre :-)
--
Tommy
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Var dårlig respons her ja ;-) Men, men, det bor vel ikke så mange bunkerfantaster i nærområdet her, så det er vel kanskje ikke så rart.

Er det noe spesielt du kunne tenke deg å kikke på?
Rett i nærområdet her, har vi jo Trandum/Trandumskogen, Vilberg leir (noen få moniermagasin som står igjen) og Onsrud leir (nedlagt og helt ubrukt de siste 5-6 årene).
Øker man radiusen litt, så har man jo f.eks Kongsvinger og de gamle festningene der samt Urskog fort i Aurskog-Høland. Da snakker vi vel om 30-45 minutter fra Gardermoen.
På 1 time så kommer man seg vel ned til Trøgstad og Høytorp fort. Der er det jo mer enn nok å kikke på, til å bruke noen timer.
Det er vel ikke så mye mer enn 1 time ned til Hanekleiva stridsanlegg fra Gardermoen heller, og fra Hanekleiva så er det vel kanskje 15-20 minutter til Eidsfoss stridsanlegg.

Kjører man litt lenger enn det, så begynner man vel snart å nå tak i ett kystfort eller 2, men det blir vel kanskje litt i lengste laget for en etter-jobb-tur? :-)
--
Tommy
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Var dårlig respons her ja ;-) Men, men, det bor vel ikke så mange bunkerfantaster i nærområdet her, så det er vel kanskje ikke så rart.
Tja, når jeg skrev oslofjorden så var jeg i utgangspunktet villige til å kjøre langt for å se litt betong, men har jo egentlig vært rundt Oslofjorden fra før. Har vært gøy med betong uansett tidsperiode så lenge jeg kan gå rundt i dress :)

Vi tar det på sparket, men ikke dumt å titte litt rundt Trandum/Trandumskogen, Vilberg leir.

Sender deg en PM

Erik
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Er alenepappa med ungene denne uka og det kolliderer med bursdagsfeiring og kanopadlinger i speidern, men sett bort fra dette skulle jeg gjerne dratt nordover fra Telemark til Gardermoen og omegn. PDT_Armataz_01_18
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Om det er noen som bestemmer seg for å slenge seg med i siste liten, så er det bare legge igjen en beskjed her, eller sende en PM. Vi starter vel fra Gardermoen i 17-tiden.
--
Tommy
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Rekker ikke pga jobb... Men blir gjerne med på noe lignende en annen gang.
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
Svoon
Posts: 28
Joined: 19 May 2010 10:35
Location: Berlevåg

:sint: At jeg ikke sjekket kystfort når jeg var i Oslo. Kom akkurat hjem etter en uke der :lei:
Bunkerjeger under opplæring
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Hvor endte dere opp?
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Espen K wrote:Hvor endte dere opp?
Det ble vel bare en rundtur i lokalområdet. :-)
--
Tommy
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”