Mandal 11. mai.

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Hei!
Jeg skal en tur til Mandal 11. mai.
Tenkte å få sett litt på Landehovden. Og evt. andre stillinger/fort i området. Har noe lyst til å bli med? Jeg har ikke vært der nede før, så alt er av interesse. Er opptatt mellom 18 og 20.
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Synd ingen kunne være med. Det ble en kjempefin to dagers tur istedet, 11-12/05. Fikk sett:
Lindesnes
Landehovden
Uranienborg
Flere småting rundt Risøbank og Svinholmene
Hadde tenkt et par andre steder også, men tiden strakk ikke til da det var mye artig å se. Det var en spesiell opplevelse å utforske Lindesnes på natten, i nesten vindstille.

Takk til nøding for verdifulle tips. Og spesielt var boken "Mandal 1940- 1945. Omtale av tyske festningsanlegg rundt Mandal bykjerne" av Gunnar Skagen, verdt en tur innom biblioteket for å ha med seg. Men den får dere ikke lånt nå, for jeg skal lese litt mer i den før jeg leverer den. :)

Overnattet også ute på Lindesnes fyr, satt klokken til å ringe 0500 men uheldigvis var det overskyet og regn akkurat da, så det ble ikke noen soloppgang på fyret. Ellers så var det sol og flott vær begge dager. Og Odd Grenland slo Mandalskameratene 2-0. :bra:
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det høres ut som en perfekt tur, mye fint rundt mandal.
Mvh
Yngvar
Thor
Posts: 7
Joined: 15 Jul 2007 22:59
Location: Porsgrunn

Flott tur.har selv vært nedover på "langtur" alene,men bare dagsturer.Landehovde er jo veldig mye å se på,så ble 2 turer dit.Synd jeg ikke så du dro,ville vært artig å blitt med.Så send gjerne beskjed igjen neste gang du reiser til slike plasser,kanskje vi kan bli flere.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”