Flyshow - omvisning Austråt fort lørdag 2 juni 2012

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
J E F
Posts: 723
Joined: 09 Nov 2007 23:12
Location: Bjugn

Programmet for Tiger Air Show på Ørland hovedflystasjon lørdag 2 juni ser slik ut:
0900: Portene åpner
0900 -1100: Sivile og besøkende fly ankommer
1100: Åpning av showet
1100 - 1300: Diverse bakkebaserte aktiviteter, drifting, dragrace etc.
1300: Flyskolen, 4-ship formasjon
1300 - 1400: Diverse konkurranser
1400 - 1600: Flying display
1700: Portene stenger.

Austråt fort er åpent for omvisning fredag 1 juni kl 1700 - 2000, lørdag 2 juni kl 1100 - 1700 og søndag 3 juni 1100 - 1700.
Ordinær sommersesong med daglig åpningstid starter 9. juni. (Omvisningene tar ca 1 time)

Undertegnede vil etter anmodning gjennomføre en omvisning for spesielt interesserte lørdag 2 juni med start kl 1630. (Varighet innen rimelighetens grenser :wink: )
Omvisningen vil omfatte:
-Generell orientering om batteriets og dets historie
-Andre batterier i nærområdet, tysk tankegang i oppbyggingen av forsvarssystemet rundt Trondheim med omland
-PAK bunker med SKODA antitankkanon
-Tårnbatteriet
-Maskinstasjonen
-Stridsforlegningen
(Utstillingen til Fosen Krigshistoriske Samlinger og ammunisjonsstollene inngår ikke i runden)
Max antall på turen 10 - 12 personer, omvisning på norsk.
Påmelding via IM eller SMS til mobil 90580453.

Jan Egil Fjørtoft
JEF
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Flott at du tar en omvisning for spesielt interesserte den 2. Juli :bra:
Jeg skal ikke melde meg på den omvisningen pga jeg reiser utover med venner og familie. og da fyller vi gruppa kjappt :D

Men håper de som er litt mere langveisfarende benytter sjansen på å bli med deg på omvisning den dagen.

Er det muligheter for at du tar en omvisning for spesielt interessert her på forumet senere i sommer/høsten?

Christian B.
J E F
Posts: 723
Joined: 09 Nov 2007 23:12
Location: Bjugn

Det er ikke umulig :-)
JEF
User avatar
TrulsM
Posts: 130
Joined: 30 Aug 2008 20:57
Location: Harstad

Christian B wrote:Flott at du tar en omvisning for spesielt interesserte den 2. Juli :bra:
Jeg skal ikke melde meg på den omvisningen pga jeg reiser utover med venner og familie. og da fyller vi gruppa kjappt :D

Men håper de som er litt mere langveisfarende benytter sjansen på å bli med deg på omvisning den dagen.


Christian B.

Ja, vi er 2 stk som kommer kjørende helt fra Harstad ;)
TM
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

TrulsM wrote:
Christian B wrote:Flott at du tar en omvisning for spesielt interesserte den 2. Juli :bra:
Jeg skal ikke melde meg på den omvisningen pga jeg reiser utover med venner og familie. og da fyller vi gruppa kjappt :D

Men håper de som er litt mere langveisfarende benytter sjansen på å bli med deg på omvisning den dagen.


Christian B.

Ja, vi er 2 stk som kommer kjørende helt fra Harstad ;)
Jepp, bedre at dere får en tour med JEF, enn at vi andre i nærheten som har kortere vei blir med :)
User avatar
TrulsM
Posts: 130
Joined: 30 Aug 2008 20:57
Location: Harstad

Da var vi vel hjemme i Harstad.
Må få takke for en utrolig bra å fin tur på Austrått Fort!!!

Tusen hjertelig takk for en uforglemmelig tur JEF! :)
TM
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”