Tur til Trolldalen søndag 11. november

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Er det noen som vil være med på en tur til fortet i Trolldalen på søndag. ( 071012) gjerne noen lokale folk også som vet hvor ting er om mulig?
Last edited by Yngvar on 19 Oct 2012 18:08, edited 1 time in total.
Mvh
Yngvar
Thor
Posts: 7
Joined: 15 Jul 2007 22:59
Location: Porsgrunn

Hei.Ja,det kunne vært fint å brukt en søndag til.Og kanskje man kunne fått noen med litt kjennskap til historien der også? Jeg får følge med ang.kl.slett og slikt.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Er iallefall meldt strålende vær der nede så det kunne kanskje vært morro å komme seg ut en tur.
--
Tommy
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Har dessverre ingen mulighet selv, så dere får ha en god tur til et spennende kystfort :-) .

Oktober kan være en grei tid å besøke stedet mtp alle hyttene i området (hvis det ikke er høstferie i fylket...) Det som jeg egentlig alltid har lurt på er om det er noen stillinger på østsiden av Trolldalenveien (hovedveien til fortet) Noen som har sett noe betong der?
Mvh
Tormod
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Høstferien tenkte jeg ikke på, men den slutter på søndag så vi for håpe at hyttefolket har gått lei alt regnet og vinden (frost i dag) og dratt hjem før søndag. Det skulle vel være mulig å se langs den veien når man først er der. Men det er vel flere som blir med?
Mvh
Yngvar
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Jeg avlyser denne turen foreløpig da det ikke var så mange som hadde tid til det. Jeg skal ditt en tur senere så da sier jeg fra.
Mvh
Yngvar
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Hei. Jeg jobbet den dagen, og har ikke hatt så mye tid til å sjekke forumet i det siste. Men jeg blir gjerne med med og viser frem fortet ved en senere anledning. Er nærmest lokalkjent i området.

For de som har mobilnummeret mitt så er det bare å sende en sms. Eller en melding her inne...
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Da vil jeg gjerne dra en tur sammen med deg når vi finner en dag det passer. Søndager er best for meg.
Mvh
Yngvar
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Folehavna 21. Jeg jobber 28. Da kan det evt bli 04., 11. eller 18. nov. Så lenge snøen holder seg vekk, så er det jo en bra tid utover nå.
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Den 11 november passer for meg, hva med dere andre som vil være med?
Mvh
Yngvar
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

11. November er en fin dato.

Vi kan se på hoveddelen av fortet først. Så kan de som ønsker det bli med rundt å se på stillinger og diverse i terrenget rundt fortet etterpå.

Jeg setter av hele dagen. Og for de som har god tid og som har lyst til å se mer, så kan jeg vise dere støttepunktene på Åby, Tangvald/Nordheimsletta og Sundby for eksempel. Alle med godt bevarte og tilgjengelige bunkere. Det er masse å ta av i Bamble. :)

Hvis det kommer noen langveisfra så må dere komme med ønske om klokkeslett. 1100?
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Klokka 1100 er fint for meg. har du en adresse som jeg kan legge inn på navigatorn for å finne fremmøte stedet?
Mvh
Yngvar
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Legg inn Trolldalveien på GPS'en. Kjør denne litt over 1 km, så er det mulig å parkere noen biler. Jeg skal prøve å stå der det er best å parkere før dere kommer. Hvis jeg får tak i grunneieren så er det mulig vi kan kjøre gjennom en bom og parkere inne i selve fortet. Der er det også plass til flere biler om det er mange som melder sin interesse. Denne bommen er ofte åpen, men jeg har opplevd at den har blitt låst, så det er best å være på den sikre siden.

Her er kart: http://kart.finn.no/?lng=9.59013&lat=58 ... ,Parkering

Kl 11. 11/11 - 12 :)
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Rock'n Roll wrote:Legg inn Trolldalveien på GPS'en. Kjør denne litt over 1 km, så er det mulig å parkere noen biler. Jeg skal prøve å stå der det er best å parkere før dere kommer. Hvis jeg får tak i grunneieren så er det mulig vi kan kjøre gjennom en bom og parkere inne i selve fortet. Der er det også plass til flere biler om det er mange som melder sin interesse. Denne bommen er ofte åpen, men jeg har opplevd at den har blitt låst, så det er best å være på den sikre siden.

Her er kart: http://kart.finn.no/?lng=9.59013&lat=58 ... ,Parkering

Kl 11. 11/11 - 12 :)
doh... når du skrev det på den måten så innså jeg plutselig at det jo blir på vår ettårs bryllupsdag. Spørs om sjefen ikke blir helt fornøyd med meg om jeg stikker av hele dagen. :D
--
Tommy
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

TommyG wrote: doh... når du skrev det på den måten så innså jeg plutselig at det jo blir på vår ettårs bryllupsdag. Spørs om sjefen ikke blir helt fornøyd med meg om jeg stikker av hele dagen. :D
Du får ta henne med, så skal vi vel få ordnet en flaske champagne. :D

På reisen hvor vi forlovet oss, så fikk jeg sett ca 30 batterier og 3 tyske militærhovedkvarter rundt i europa :blee:
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”