Tur til HKB 36/979 Skaatøy ved Kragerø

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Dette ser ut til å bli en fin tur, med en bra gjeng :gutta:
MVH Morten C.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Vi tar selsagt værforbehold, regn kan vi klare men snø er ekskluderende. Det er jo normalt lite snø før jul og ennå mindre ute i skjæra her på Skåtøy. Jeg sjekker med Taxisjaføren før vi drar.
Som sagt tidligere vil vi starte på tuppen ut mot havet, Hesttangen der det er et "narrefort" og så gå inn til fortet. Vi bør nok starte tidlig da det blir fort mørkt, hva med klokka 1000 i Kragerø?
Attachments
1-DSC01076.JPG
1-DSC01076.JPG (180.03 KiB) Viewed 262 times
Mvh
Yngvar
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

var forholdshvis tidlig syns jeg med kl. 10, hvertfall for oss som har et stykke å reise. kl 11, kan jeg hvertfall klare. ( da med tanke på ca. 2 timers kjøring fra Horten )
MVH Morten C.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

ja jeg ser den, men det blir færre timer med dagslys.
Mvh
Yngvar
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Da sier vi klokka 1100 i Kragerø. Møt opp ved Taxibåtkaia/fergekaia (se bildet). Jeg bestiller Taxibåt til klokka 1100 så det hadde vært fint om alle var presise.
Attachments
Kragero.JPG
Kragero.JPG (94.29 KiB) Viewed 221 times
Mvh
Yngvar
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Klokka 11 er fint. Om noen vil møtes på Statoilstasjonen på Moheim utenfor Porsgrunn så er det bare å si ifra. Ca kl 10.

Jeg har funnet en del informasjon om Krikken og Skåtøy på Biblioteket. Jeg skal lage en perm med det jeg har funnet. Der står det også litt om "kanonstillingene" på Hestetangen. Det var ganske forseggjort der også.
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det kan vel se ut som om det blir vanskelig forhold på søndag. Minus 12 i dag, her i Sandefjord er det kommet litt snø, og det er meldt mere. Er det noen som kjenner noen i Kragerø som kan sjekke snøforholdene ute på øyene?

PS:. Ser på et webkamera at det er snø i Kragerø
Mvh
Yngvar
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Yngvar wrote:Det kan vel se ut som om det blir vanskelig forhold på søndag. Minus 12 i dag, her i Sandefjord er det kommet litt snø, og det er meldt mere. Er det noen som kjenner noen i Kragerø som kan sjekke snøforholdene ute på øyene?

PS:. Ser på et webkamera at det er snø i Kragerø
Ikke akkurat drømmeforhold nei. Yr.no og storm.no er ikke helt enige om hvordan været blir (http://www.pent.no/forecast/Krager%C3%B ... 90;9.41101) Blir det storm sin utgave, så går det vel såframt det ikke ligger så alt for mye snø på bakken.
--
Tommy
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

er vel også mulig å legge denne turen litt på is (bokstavelig talt) og ta den når vær og temperatur blir noe bedre. Da blir det jo fort litt lengre dager også :)
MVH Morten C.
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

molich wrote:er vel også mulig å legge denne turen litt på is (bokstavelig talt) og ta den når vær og temperatur blir noe bedre. Da blir det jo fort litt lengre dager også :)
Må si meg enig i det, Kragerø skjergården er vakrest i sommerhalvåret. (har bodd i Kragerø 8år så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om) :)
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Værgudene er ikke på vår side, nå snør det godt med sterk nordlig vind og 7 blå grader. På søndag melder YR +1 grad og regn med 10 sekundmeter vind. Stemmer for at vi utsetter denne turen, hva sier du Henrik?

Vedlagt bilde: Fergekaia i Kragerø 0745 onsdag.
Attachments
fergekaia.JPG
fergekaia.JPG (47.78 KiB) Viewed 104 times
Mvh
Yngvar
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Det er ok for meg å utsette. Men vi bør nok ta turen tidlig på våren en gang. For selv om det er flott der på sommeren, så er det mye mer å se om man kommer før det gror igjen mange steder.

Vi får heller komme tilbake med en ny dato.
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

OK, da satser vi på en tur så fort snøen går, forhåpenligvis før påske :blee:
Mvh
Yngvar
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Hva med å forsøke igjen rett etter 17. mai?
Mvh
Tormod
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Kanskje 19 mai? Så spleiser vi på en taxibåt rett ut til fortet.
Mvh
Yngvar
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”