Tur til HKB 36/979 Skaatøy ved Kragerø

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Jeg er med på det Yngvar. For min egen del så hadde det vært interessant å se nærmere på attrapp-stillingene ved Hesttangen og noe av nærforsvaret.
Mvh
Tormod
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Vi kan vel gjøre som planlagt tidligere Tormod, og ta taxibåt ut til atrappstillingen så går vi derfra og opp til fortet. Regner med at det blir flere med på turen.
Mvh
Yngvar
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Yngvar wrote:Vi kan vel gjøre som planlagt tidligere Tormod, og ta taxibåt ut til atrappstillingen så går vi derfra og opp til fortet. Regner med at det blir flere med på turen.
Høres ut som en god plan.
Mvh
Tormod
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

19. Mai er helt topp. :)
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Jeg er klar igjen, hvis det passer for Tommy med lift fra Horten :)

Dessuten er dette pinsedagen og kan skape litt hodebry for noen :blee:
MVH Morten C.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Her er det viktig å prioritere Morten, betong først, helgedager etterpå :)
Mvh
Yngvar
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Skjønner det er litt om å gjøre å komme seg ut dit før det gror igjen fullstendig men noen mulighet for at vi kunne lagt denne turen til (tidlig) i juni? Mai er dessverre helt håpløs for meg og dette er en tur jeg gjerne skulle fått med meg :-)

Sent fra min mobiltelefon
--
Tommy
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Hei Tommy, jeg tror at både Henrik og Tormod har plottet inn denne datoen i mai som en av få dager da det passer for de. Jeg er også i Kragerø på den dagen.
Det er vel ingen ting inveien for å ta en tur til i juni, for de det passer for.
Mvh
Yngvar
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Yngvar wrote:Hei Tommy, jeg tror at både Henrik og Tormod har plottet inn denne datoen i mai som en av få dager da det passer for de. Jeg er også i Kragerø på den dagen.
Det er vel ingen ting inveien for å ta en tur til i juni, for de det passer for.
Jaja, det får bli en annen gang :-)
--
Tommy
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det nærmer seg turen vår til HKB 36/979 Skaatøy. Søndag den 19 mai, hva med klokka 1100 ved fergekaia der også Taxibåtene ligger? Håper det er flere som vil være med da dette er et spesielt godt bevart fort som ble lagt ned i 1945 og ikke overtatt av norske styrker etter krigen.

Vi spleiser på en Taxibåt som kjører oss ut og henter oss når vi er ferdig. Det ser ut som om det er meldt litt regn men godt og varmt.
Mvh
Yngvar
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

3,1 mm er ikke akkurat det mest gunstigste foto/befaringsværet, men sånn er det noen ganger.
Mvh
Tormod
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Vi kan avvente et par dager og se hvordan været blir. I dag melder de fint vær den 20. mai som også er en fridag.
Mvh
Yngvar
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Ja, for min egen del så kan jeg godt ha de to dagene litt åpne.

Vi kunne f.eks bare ha gjort et siste valg på enten førstkommende torsdag eller fredag om hvilken dag som kommer best ut værmessig?
Mvh
Tormod
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Henrik kan ikke på mandag. Vi følger med på været, nå ser det faktisk bedre ut på søndag også. Ingen flere som blir med?
Mvh
Yngvar
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Været har endret seg til det bedre tydeligvis for søndagen.
http://www.yr.no/sted/Norge/Telemark/Kr ... arsel.html

Skal vi bare gå for søndag?
Mvh
Tormod
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”