MKB 4./501 Torås åpent på Påskeaften 2013

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Interessegruppe Torås (IT)har åpnet et fjellanlegg slik at folk kan se hva som skuler seg under en av kanonene på Torås fort på Tjøme. Påskeaften kan folk få komme og se inn i dette anlegget. Åpent fra 1200 til 1400, parker ved skilderhuset, ikke i nedre eller øvre leir da dette nå er i privat eie.

Er du i nærheten er det fint på fortet på den tiden. (for bunkerjeger kommer det snart en anledning til å se alle anlegg som er åpnet i en VIP tur)
Attachments
2-DSC_0060.JPG
2-DSC_0060.JPG (258.87 KiB) Viewed 262 times
Mvh
Yngvar
User avatar
AndersHJ
Posts: 674
Joined: 30 Sep 2009 10:27
Location: Bærum

Jeg har planlagt hele påsken på Tjøme så da kommer jeg i hvertfall. :)
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

For oss ateister... Påskeaften er lørdag 30. mars?
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Natter wrote:For oss ateister... Påskeaften er lørdag 30. mars?
Ifølge Wikipedia så er det 30. mars ja: http://no.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5skeaften
--
Tommy
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Takker, da legger jeg den inn på kalenderen... :)
User avatar
AndersHJ
Posts: 674
Joined: 30 Sep 2009 10:27
Location: Bærum

Påskedagen er første søndag etter første fullmåne etter vårjevndøgn. Dvs lørdag dagen før PDT_Armataz_01_14
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Mine herrer dette var nyttig informasjon, altså når påskeaften kommer :) Vær oppmerksom på at det høyst sansynlig også blir en KYSTFORT tur med "nogo attåt" helgen 19 - 20 -21 . april (man kan ikke misforstå datoen ?) på Torås (og Vestfold) så sett av denne helga i kalenderen. :bravo
Mvh
Yngvar
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Yngvar wrote:Interessegruppe Torås (IT)har åpnet et fjellanlegg slik at folk kan se hva som skuler seg under en av kanonene på Torås fort på Tjøme. Påskeaften kan folk få komme og se inn i dette anlegget.
Går ut fra at det er den avbildede kanonen det er snakk om (kanon 1 - lengst vest)?
Yngvar wrote:parker ved skilderhuset, ikke i nedre eller øvre leir da dette nå er i privat eie.
Mulig jeg misforstår, eller bare husker dårlig, men ut fra luftfoto ser jeg ingen parkeringsplasser der..?
ervold
Posts: 320
Joined: 08 Mar 2009 23:14
Location: Hønefoss

Natter wrote:
Yngvar wrote:Interessegruppe Torås (IT)har åpnet et fjellanlegg slik at folk kan se hva som skuler seg under en av kanonene på Torås fort på Tjøme. Påskeaften kan folk få komme og se inn i dette anlegget.
Går ut fra at det er den avbildede kanonen det er snakk om (kanon 1 - lengst vest)?
Yngvar wrote:parker ved skilderhuset, ikke i nedre eller øvre leir da dette nå er i privat eie.
Mulig jeg misforstår, eller bare husker dårlig, men ut fra luftfoto ser jeg ingen parkeringsplasser der..?
Til venstre bak skilderhuset er det en ganske stot plass. Det var der brakke 001 stod.Se bilde "nord for porten" blandt de jeg sendte deg, der ser du både skilderhuset og min bil, god plass å parkere.

ervold
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

ervold wrote:Til venstre bak skilderhuset er det en ganske stot plass. Det var der brakke 001 stod.Se bilde "nord for porten" blandt de jeg sendte deg, der ser du både skilderhuset og min bil, god plass å parkere.
Ok, fant bildet - takk :bra:
Kan bli trangt der om mange tar turen, men en får være tidlig ute. Kan vel ikke påregne å treffe på deg regner jeg med..?
(PS: Har problemer med mailtilgangen, men det kommer svar etter hvert...).
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Natter, den kommunale kanoenen er allerede åpen for alle. Det er kanonen til høyre i øvre leir som åpnet. Ikke kanonen direkte, men fjellanlegget under denne. Regner med at det kan bli mulighet for å se mer ( etter stengetid)om man tilkjennegir at man kommer fra "kystfort" spør etter Rune eller Morten, jeg er desverre ikke der da.
Mvh
Yngvar
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Yngvar wrote:Natter, den kommunale kanoenen er allerede åpen for alle. Det er kanonen til høyre i øvre leir som åpnet. Ikke kanonen direkte, men fjellanlegget under denne. Regner med at det kan bli mulighet for å se mer ( etter stengetid)om man tilkjennegir at man kommer fra "kystfort" spør etter Rune eller Morten, jeg er desverre ikke der da.
Ok, takk for info :)
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Åpningen i Påsken på Torås fort er desverre avlyst. En større kystfort tur vil bli arangert til Torås den 20 april med flere elementer og opplevelser. Invitasjon kommer senere.
Mvh
Yngvar
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”