Eidsfoss og Hanekleiva

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Er det noen interesse for en runde på anleggene på eidsfoss og Hanekleiva, skulle vi prøve å få til en tur en helg det passer for de fleste :smoke:
User avatar
Kirneh
Posts: 19
Joined: 31 Dec 2011 19:43
Location: Vestfold

Hadde vært trivelig!

Er med jeg så sant det passer... :)


Edit: flytter noe fra Hanekleiva stridsanlegg tråden

Jeg har også lagt merke til noen betong stolper på hver side av veien med wire strukket mellom i Herstad-krysset midt inne i Hillestad-defileet. Vet ikke om det har noen militær tilknytning, men jeg gjorde meg noen tanker om at det kanskje var for å ha kamuflasjenett over veien eller noe i den duren. Kanskje verdt en titt når man først er i området.
Mvh Kirneh
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Jeg ser ikke helt poenget med å trekke kammuflasjenett over et kryss der veien på sidene vill synes, mulig dette er til noe annet.
User avatar
Kirneh
Posts: 19
Joined: 31 Dec 2011 19:43
Location: Vestfold

Espen K wrote:Jeg ser ikke helt poenget med å trekke kammuflasjenett over et kryss der veien på sidene vill synes, mulig dette er til noe annet.
Jeg har virkelig ingen anelse om hva dette er til. Selv om jeg bor rett i nærheten har jeg heller aldri fått surra meg til å ta en nærmere titt heller. Kanskje de ikke er for kamonett over selve veien men ut på sidene for å kunne ha kjøretøy eller noe i veikanten uten at det syntes. Jeg vet som sagt ikke, kanskje det er noe helt annet. Er vel hvertfall en grunn til at de har blitt bygget en gang. :P

Edit: Har vært på en liten befaring sammen med Espen K. Disse stolpene med wire mellom seg sto rett under en kraftlinje, så vi konkluderte vi med at de er for å hindre at kraftledningen skal ramle ned i veien.
Last edited by Kirneh on 20 Aug 2013 8:07, edited 1 time in total.
Mvh Kirneh
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Er det mulig å få kommet inn i annleggene på Eidsfoss? Kan bli med etter 01.09.
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
robert_s
Posts: 10
Joined: 14 Jun 2013 15:06

Bumper opp denne igjen!

Er det mulighet til å få til en søndagstur opp til de 2 anleggene i Eidsfoss? Og kommer man seg eventuelt inn?
Hanekleiva er jo åpent så man kan jo evt. ta turen innom der også!
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”