Kirkenes

Tyske kystfort i Finnmark 1940 - 1944. Da de tyske styrkene trakk seg tilbake fra Russland ble alle kystfortene nord for Skjervøy destruert. Mange av kystfortene kom også i harde kamper før tilbaketrekningen.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

krisskar
Posts: 3
Joined: 16 Feb 2017 15:24

Noen her som vet hvordan Storhaug anlegget ser ut i sin helhet? Har hørt det er omfattende, og at bortimot hele Storhaugen er hul. Stemmer det? Har studert tegningene i Finnmark under hakekorset, men de er jo ikke spesielt detaljerte.

Er arkitektstudent og jobber dette semesteret med å kartlegge alt av strukturer som fins under bakken i Kirkenes området.Kartet her viser kun innganger. Jeg skal nå forsøke meg på et kart som inneholder korrekte plantegninger av så mye som mulig. Derfor lurer jeg på om noen kjenner Storhaugen eller noen andre av disse anleggenes utforming..
Attachments
LOCUS.jpg
LOCUS.jpg (712.37 KiB) Viewed 148 times
jonas.tjelle
Posts: 6
Joined: 06 Mar 2016 19:26

Hei. Kult! Legg gjerne ut bildet her når din skisse over Storhaugen er ferdig. Vet du hvor mange fjellanlegg det totalt er på haugen?
User avatar
labyrint
Posts: 9
Joined: 08 Oct 2012 13:33

TUS wrote:Kan du løfte sløret for hvilken type det drejer sig om?
På forhånd tak

Vh Tønnes
Antatt en RB504 som er modifisert til mannskapsbunker. Dvs at PAK garasjen er murt igjen og det har blitt gang og toaletter.
På denne er det også et ca 3x3 meter påstøyp med ukjent funksjon.
Post Reply

Return to “FINNMARK”