View unanswered posts | View active topics It is currently 06 Sep 2010 22:47

Reply to topic  [ 1103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Next
 Dolmen på tur. 
Author Message

Post Re: Dolmen på tur.
Her var det en ute-terrasse.Her satt kanskje soldatene og nippet til en konjakk mens de nøt lyden av Bf 109 og Stukas-motorer som brølte over hodene deres på vei til et raid over Murmansk eller mot en alliert konvoy ute i Ishavet.
Ingangspartiet som vi ser i det fjerne på bildet hadde også tegl på gulvet.
Vi ser også trappenedgangen til kjelleren.

01 May 2010 18:32
Profile

Okai folkens og alle dere som har vært inne på "Dolmen På Tur",over 66-tusen ganger,jeg gir meg nå. :)
Jeg vil følge Paul S sitt råd om ikke å bli for "navlebeskuende"og jeg vet hva han mener,jeg blir litt for selvkonsentrert. :? Han er jo ekspert på også det området så jeg takker for innsikten. :)
Jeg forlater dere nå men for dem av dere som ikke tar Paul S så høytidelig,han er ikke det,så er det mulig å følge denne tråden og se masse nye og flotte bilder og repotarsjer fra bunkere og fjellanlegg som jeg har besøkt og kommer til å besøke på Samlerforumet.net
Jeg er fortsatt aktiv der og har masse å vise dere,blant annet en senkbar sak som det visstnok ikke er så mange av i landet,og ingen visste at det fantes en slik i Kirkenes...!!!
Vi sees på Samlerforumet.net
Dolmen.

06 May 2010 16:25
Profile

Dette var leit å lese. Jeg har fulgt tråden med interesse lenge, fordi du legger frem mange interessante bilder og historier fra et fylke jeg ikke vet veldig mye om hva gjelder krigshistorie.

Synd om/at du forsvinner - håper du kan revurdere avgjørelsen.

06 May 2010 17:50
Profile

Sindre wrote:
Dette var leit å lese. Jeg har fulgt tråden med interesse lenge, fordi du legger frem mange interessante bilder og historier fra et fylke jeg ikke vet veldig mye om hva gjelder krigshistorie.

Synd om/at du forsvinner - håper du kan revurdere avgjørelsen.

Enig med deg Sindre.

06 May 2010 20:26
Profile E-mail WWW

helt enigd. denne trådenn er jo den jeg leser/leste mest av alle her på forumet. ver dag var det noe å glede seg til, men nå er det altså slutt :nei:

07 May 2010 07:05
Profile

Quote:
Okai folkens og alle dere som har vært inne på "Dolmen På Tur",over 66-tusen ganger,jeg gir meg nå.
Jeg vil følge Paul S sitt råd om ikke å bli for "navlebeskuende"og jeg vet hva han mener,jeg blir litt for selvkonsentrert. Han er jo ekspert på også det området så jeg takker for innsikten.
Jeg forlater dere nå men for dem av dere som ikke tar Paul S så høytidelig,han er ikke det,så er det mulig å følge denne tråden og se masse nye og flotte bilder og repotarsjer fra bunkere og fjellanlegg som jeg har besøkt og kommer til å besøke på Samlerforumet.net
Jeg er fortsatt aktiv der og har masse å vise dere,blant annet en senkbar sak som det visstnok ikke er så mange av i landet,og ingen visste at det fantes en slik i Kirkenes...!!!
Vi sees på Samlerforumet.net
Dolmen.

Har tidligere sagt at jeg like tråden din Dolmen, og det gjør jeg enda.
Min kommentar kom som ett svar på din posting ang. den bunkeren. Du spør om hjelp, får det, men vil ikke poste resultatet av den hjelpen.
At jeg skal nagles og være en grunn til at du forlater forumet er jo kjipt. Er ikke første gang du sier du skal forlate forumet, så det er sikkert ikke noe jeg kan gjøre fra eller til for at du skal fortsette der du slapp. Gidder ikke skrubbe voksne folk på ryggen for å få de i godt humør, men hvis min kommentar gikk så inn på deg sså beklager jeg det.
Hvis min stil er så på skakke at det går ut over humøret til folk her på forumet så er det muligens på sin plass at jeg tar meg en pause slik at du kan fortsette dine daglige posteringer som gleder de fleste.
mvh
Paul S.

07 May 2010 07:39
Profile

Setter stor pris på postingene til dere begge, så selv om vi ferdes mye blandt skytegraver kan vi kanskje avvente situasjonen før vi hopper ned i dem?
Med forsonlig hilsen Sigfred R.

07 May 2010 12:53
Profile E-mail

enig. har bæsja på leggen en gang jeg å. den med demningen å alt det. men der ble jeg jo tilgitt. så jo i ettertid at det jeg hadde skrevet kanskje ikke var så lurt, så det å unnskylde seg var nok lurt. men nok om det. paul s har sagt unnskyld og jeg er nok litt enig med han om at jeg gjærne skulle sett den innenfra. men sånn er det nå i blant at man kan småkrangle litt, derfor tilgi nå hverandre så er vi ferdige med dette tullet. hyggelig å høre fra dere begge, så gjør som rt sier. forsoning må til PDT_Armataz_01_18

07 May 2010 14:45
Profile

Takk for fin tråd og godt arbeid, Dolmen. Har som så mange andre her fulgt den med stor interesse. Kommer til å savne dine stadige oppdateringer, bilder og interessante historier og info. :)

10 May 2010 23:31
Profile
Site Admin

Ha litt mer is i magen når vi skriver gutter. Forumet er et av de få som etterstreber "takt og tone", men som alt annet i denne verden så har man rett til å ytre sine følelser og selvsagt andre har selvsagt rett til å skrive det motsatte.

Selv er jeg nødt til å være ganske så nøytral, nesten til det kjedelige, men dere har det privilegium å komme med sterkere ytringer enn hva jeg selv kan. Har selv vært både sinna og skuffa til tider, men da er det bedre å komme seg ut i vår "historiske natur" og tenke litt selv på hva som gjør en "lykkelig". Selv tok jeg 4dager fri hvor bunkere og kystfort ikke var noe tema.. selvsagt så klarte jeg å rote meg bort i noen bunkere, men det var en fin følelse.

Forumet er om å dele disse inntrykkene med andre. Dolmen har gjort "dolmen på tur" til en betegnelse hvor han deler sine inntrykk fra naturen. Paul S gjør noen bemerkelseverdige dykk i et arkiv som de fleste aldri kommer i nærheten av. Forskjellige egenskaper gir forumet en helhet og en styrke som jeg trur svært få andre kan vise til. Mange har prøvd å skape slike prosjekter med å registrere tyske installasjoner og aktiviteter fra krigen, men har ikke lyktes fordi man ikke kan erstatte denne interessen med å diktere hva de enkelte partisipanter skal gjøre. Forumet gjør det enkelt ved å gi alle muligheten til å bidra med hva man føler, men det er også følelsene ved å ikke ”lykkes” at man slutter å bidra.

Jeg skal ikke gi noen dom, men håper at alle tenker litt på det store bildet og har litt tålmodighet med hverandre. Vi er langt i fra like og alle har sine opp og nedturer. Forumet vil alltid være her og jeg sier til alle etter en tøff kamp (ja, jeg nevner det ofte at jeg er fotball/innebandy dommer), at etter hver kamp er det en ny kamp og da starter man alltids med ”blanke ark”. En sesong kan være lang og hard, men den har alltids en lang pause midt på året hvor man kan samle litt krefter og nye inntrykk.

Håper ingen direkte slutter på forumet, men tar seg en velfortjent pause. Se på alle trådene dere har skrevet! Dette bør dere alle være litt stolte av :bra:

Erik H

Støtt kystfort.com >>> KrigsBunkeren.no

12 May 2010 01:39
Profile E-mail WWW

Jeg må visst ta opp denne gamle tråden igjen på utallige oppfordringen på PM. :-)
Jeg ønsker ikke å kommentere de mange surmagede kommentarene fra Paul S. så derfor velger jeg å legge ut bilder av forskjellige ting som har med WW2 å gjøre i Finnmark på denne tråden.Jeg legger bare ut bildene med mine kommentarer og kommer ikke til å svare på innlegg på tråden.Det er for at Paul S. ikke skal få stenge en til av mine billedtråder med negative innlegg.Denne tråden er ment som en tråd med litt historie men mest av alt: HUMOR. :)Jeg blir så lett fortvilet av folk som ikke har peiling på dette med "antenner" og som lar sin egen oppnevnte seriøsitet råde uten et fnugg av humor. Kos dere folkens! :bra:

Attachments:
019.JPG
019.JPG [ 142.91 KiB | Viewed 77 times ]

Last edited by dolmen on 31 Jul 2010 20:08, edited 3 times in total.

31 Jul 2010 19:25
Profile

Dette er forøvrig restene etter porselenet til en av Luftwaffes brakkeleirer.
Dolmen.

31 Jul 2010 19:34
Profile

Flott å se aktivitet her igjen! Kom akkurat tilbake fra en tur i Finnmark selv.

Tør man spørre om litt nærmere stedsangivelse? Siden du nevner Luftwaffe lurer jeg på om det er i nærheten av en flyplass?

31 Jul 2010 20:52
Profile

Sindre: Høyboktmoen flyplass!

31 Jul 2010 23:37
Profile

Aha! Takk skal du ha.

01 Aug 2010 09:29
Profile
Reply to topic   [ 1103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Next