View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Oct 2020 17:38

Reply to topic  [ 7 posts ] 
 Kasfjord 
Author Message

Hei.

er ute etter kart,bilder eller dokumenter over tyske bunkere i kasfjord.
Ettersom det nettop er funnet en bunker/grotte her som det vistnok ikke har vært folk i siden krigen så lurer jeg på om det kan være flere slike.

03 Sep 2011 14:31
Profile

I området på vedlagte bilde var det i alle fall mye bunkere og stillinger/ skyttergraver tidligere, inkl. minst en større regelbau. Nå tror jeg utbyggingen har tatt det meste, men noe rester finnes vel (minst en tunell - ref. gårsdagens HT).

Jeg har ikke vært der på mange år, og tiden strakk ikke til jeg var på Elgsnes for et par år siden.

Mener å huske at ARN har vært innom på en av turene sine - det kan jo være verdt å se om du finner noe info der:
http://www.atlantikwall-research-norway.de

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

03 Sep 2011 16:28
Profile

Natter wrote:
(minst en tunell - ref. gårsdagens HT).

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

03 Sep 2011 16:37
Profile

tunnelen som det er snakk om i HT har jeg vært i :cool:
siden jeg bor her kjenner jeg til de fleste bunkere i nærheten men jeg er meget interesert i kart oversikt/tegninger over eventuelle bunkere i kasfjord hvis dette er å oppdrive :)

05 Sep 2011 21:12
Profile

Tony wrote:
jeg er meget interesert i kart oversikt/tegninger over eventuelle bunkere i kasfjord hvis dette er å oppdrive :)
Tja... det er jo nærliggende å sparke ballen tilbake til den som bor i nærheten: Ingen har vel bedre muligheter til å kartlegge/ fotografere restene i området...? Legger du ut slikt her, får du sikkert hjelp til å identifisere bunkere oa mht. type og bruksområde (om det er noe regelbau der, så er det snakk om standardtegninger som du bla. finner i Rudi Rolfs Typografi ( viewtopic.php?f=6&t=4311 ) eller ved å søke på nettet.

05 Sep 2011 21:18
Profile

Tror han mener om noen sitter på dokumenter som kan bekrefte om det var bunkerser på den plassen de netopp fant den hula.

08 Sep 2011 0:16
Profile

Her er bilder av meg og Tony inni hula, bare timer etter de grønne var der inne.

http://www.samlerforumet.net/forum/view ... hp?t=10568

08 Sep 2011 17:29
Profile
Reply to topic   [ 7 posts ]