HKB 5./981 Floröy

Større grupper av kystfort ved innløpet til Sognefjorden og Nordfjord. Disse batteriene lå hovedsaklig under kommando fra Bergen, men det var mye flytting av grensene i dette divisjonsområdet.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

Måtte dra på en liten skogstur når man var i nærheten..

HKB 5/981 Floröy var stridsklar i juli 1942.
Batteriet besto av 6 stk 15,5 cm K.416 franske kanoner med rekkevidde på 16700 meter.

Mye spennende å finne her, synd man hadde dårlig tid og lite lys...

Flere bilder her: http://thomaslillevoll.net/index.php/915733

Thomas
Attachments
R 638
R 638
Storåsen-01.JPG (119.18 KiB) Viewed 888 times
Fjellanlegg
Fjellanlegg
Havreneset-02.JPG (122.06 KiB) Viewed 888 times
Fransk Schneider 15,5 cm K.416 kanon
Fransk Schneider 15,5 cm K.416 kanon
Havreneset-01.JPG (91.43 KiB) Viewed 888 times
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Hei Laffen,

mange fine bilder - ikke minst på hjemmesiden din ! :D

Flott at de har kanoner stående ute - var det mange av de ? Det virker som lokale myndigheter har et noe mer bevisst forhold til sine historiske elementer her - i motsetning til mange andre plasser. Er det fordi det er "sentrumsnært" tror du ?

ps! Om mulig hadde det vært kjekt med noen referansekoordinater, både for flyfoto-overblikk i Norge i bilder (UTM 32) - og som interessepunkt for de som drar forbi med GPS PDT_Armataz_01_06 for å sikre at de netopp ikke bare "drar forbi" ;-)

mvh
KOS
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

God kveld..

Det står to kanoner igjen på Havreneset. Den ene har visst nok fått litt overhalling mens den andre skal være slik den var original.

Har lite med koordinater og slikt, men kan anbefale å sjekke ut denne siden for mere info:
http://www.flora-krigshistorielag.com/i ... e&Itemid=1

Krigshistorielaget her jobber visstnok ganske mye for å bevare de minnene som er å ta vare på i området.

Hadde desverre litt får dårlig tid når jeg var der nede så fikk ikke sett alt som er å se.

Mvh
Thomas
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Krigshistorielaget gjer ein kjempejobb for å bevare restane av det som finns att i Florø. Eg var med å danna laget i fjor men har desverre hittil ikkje tatt del i så mykje arbeid sidan eg bur i Førde.

Når det gjeld sjølve batteriet i Havreneset har det no blitt gjenopna eit par stengte bunkerar i samband med dei 3 nordlegaste stillingane. Flora Kommune gjorde eit "sikringsarbeid" for eindel år tilbake som innebar destruksjon (sprenging) og overgraving av inngangspartia til dekningsromma og beredskapsammolager til kanonene. Desse bunkersane var heilt ufarlige og heilt unødvendig å dekke over. Dette blir det no rydda opp i og iallefall nokre av dei blir (er) gjenopna.

Det var totalt seks kanoner og det står att to, ei i dei tre nordlegaste stillingane og ei i dei sørlege. I sør står kanona relativt utilgjengeleg og denne er autentisk (nedrusta) mens den nordlegaste står midt i eit bustadfelt og fekk seg ei strøk maling for nokre år sidan (feilaktig omtalt som "restaurering". Den tekniske tilstanden er den same, maling eller ikkje maling....).

Kommandobunker er stort sett inntakt, men er i bruk som garasje (dei sprengte hol i veggen). Frå denne går det ei vindeltrapp ned i eit fjellanlegg med ein hall og ein utgang. Rett ved sidan av ligg det eit større fjellanlegg med to hallar. Begge desse ligg på privat område og besøk må avtalast med eigar (VIKTIG å hugse på for å framleis ha eit godt forhold til dei som har slikt på eigedomane sine, dei blir fort lei av folk som går å trakkar utan avtale). I skogen rett bortanfor ligg det endå eit fjellanlegg som har forbindelse opp til dei tre sørlegaste kanonstillingane. Så i den sørlege delen finn du tre relativt store fjellanlegg, samt KO.

I den nordlege delen ligg det to fjellanlegg der det eine er delvis tilgjengeleg og det andre er heilt forsegla. Det er bygd eit hus oppå den eine inngangen, men det er eit lite håp om at inngang nr 2 framleis kan være open, men det må eit relativt omfattande gravemaskinsarbeid til for å finne det ut.

Eg har eindel ferske bilder frå området som eg tok i sommar som eg kan legge ut. Svigers bur over den eine fjellhallen på naboeigedomen til KO, så eg kjenner anlegget ganske godt.
Trykk på www knappen under for å komme til den gamle heimesida mi, der ligg det nokre bilder som vart tatt for ein 8-9 år sidan. Desverre har eg mista litt gløden for å drive med heimesider så den har ikkje vore oppdatert på mange år.
Anbefalar å følge med på heimesida til Flora Krigshistorielag for oppdatert info om anlegga i Florø. Det er mykje meir enn berre batteriet i Havreneset.
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Image
Den gjenværande kanona i dei sørlegaste stillingane.


Image
Denne Tempoen frå 50-talet har blitt kondemnert i eit av fjellanlegga i det nordlege området.

Skal legge inn litt fleire bilete her.
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Hei! Har laget en liten skisse som skal være omtrentleg slik KO-bunkeren i Florø ser ut. Klarer ikke å plassere den blant de forskjellige R636 standardene. Den er imidlertid ikke lik de på Fure og Lammetun. Den har flere rom og alle rommene ligger på samme nivå.

Noen forslag?
Attachments
KOFLORØ.jpg
KOFLORØ.jpg (43.84 KiB) Viewed 788 times
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Kommandoposten ligner da litt på en R637. Ikke helt lik, men man må huske at mange av kommandopostene bygd i Norge fikk en del modifikasjoner pga av at de var helt eller delevis sprengt inn i fjellet.

Erik H
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Takk for tipset, skal sjekke det nærmere når jeg kommer hjem. Har ikke regelbau boken her, er for tiden i USA.

EDIT: Likhetstrekk med R637, men trur alikevel at den er ein SK/lokal variant.
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Utbygging av industriområde truar i desse dagar restar etter det eg trur eg lyskaster stilling med forlegning i HKB 5./981. Var difor bortom i dag og tok nokre bilete. Kom gjerne med innspel.

Kim
Attachments
Utsikt fra lyskasterstilling mot skipsled.
Utsikt fra lyskasterstilling mot skipsled.
IMG_5736.jpg (58.49 KiB) Viewed 689 times
Lyskasterstilling?
Lyskasterstilling?
IMG_5734.jpg (96.75 KiB) Viewed 689 times
Oversikt
Oversikt
IMG_5728.jpg (90.09 KiB) Viewed 689 times
"Garasje" for agregat?  Nokon som har info om vogna?
"Garasje" for agregat? Nokon som har info om vogna?
IMG_5719.jpg (92.05 KiB) Viewed 689 times
Restar etter forlegning?
Restar etter forlegning?
IMG_5715.jpg (72.79 KiB) Viewed 689 times
Flora krigshistorielag
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

den demningen som er på storåsen er den dyp?
eg var der for bare 3-4 dager siden,
og tenkte kansje å dykke i den og se om eg finner
noe i vatnet..
Lasse E
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Kanskje 4-5 meter eller noko sånt på det djupaste. Den er ikkje så veldig stor. Har ein mistanke om at store delar av bunnlaget består av busker og greiner og anna skognedfall.
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

okei, jo e sikkert det det er mest av,
men hadde sikkert vært kjekt og se om man hadde funnet noe.
Lasse E
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Meiner dette fungerte som ei drikkevasskjelde i si tid så eg tvilar på om tysk materiell vart dumpa der etter krigen, også med tanke på at dammen er liten og ganske grunn. Materiell som vart dumpa skulle jo helst aldri dukke opp igjen. Har heller aldri høyrt at slikt forekom der, av dei som huskar tilbake som vi har snakka med er det aldri nevnt noko om det. Men at tysk personell har mista noko uti er jo sjølvsagt ikkje utenkeleg, men i mudder og blant råttent skognedfall er jo det som å leite etter nåla i høystakken....

Men du finn sannsynlegvis store mengder pilsflasker, ein og anna kondom og anna søppel :D . Russen har hatt feiring rundt dammen sidan tidenes morgon.
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

men hadde sikkert vært kjekt og se om man hadde funnet noe.
Kjekt om du kunne gje ein lyd viss du skulle komme øve noko, men som Knut Ø nevnte; so var høgde-bassenget ein del av drikkevannssystemet både før og etter krigen. Men det kan jo sjølvsagt tenkast at eit eller anna er blitt kasta uti likevel. Der låg jo mykje materiell og slang rundtom dei tyske anlegga i åra etter krigen.

Det artige er jo at dette er eit regulert basseng, so i teorien kunne ein jo berre tømt det for vatn og leita langs botnen med metallsøkar ;)
Flora krigshistorielag
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

okei, nei det hadde jo vært litt kjekt kansje ?
men tenkt på at siden det er i skogen så er det sikkert mye verre å leite
me tanke på greinan osv..
og at russen bruk å feire der gjorde lysten litt mindre
er russ selv..
ikke så arti lenger..
Lasse E
Post Reply

Return to “SOGN OG FJORDANE”