Korsnes
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Re: Korsnes
Det er vel gjerne en grunn til at man gikk over til fjærer? Fjærene ser ut til å være tykk wire - hvorfor er det gjort, tro - i stedet for mer tradisjonelle fjærer?
Sindre
Re: Korsnes
På Korsnes og Herdla var dette brukt på de nye kontainerne som ble satt inn etter at anlegget var ferdig. Da ville det bli urimelig tungvint/ dyrt å montere forankringer for kjettingene i taket (fjerning av Giertsen-duk, boring/ støping etc....).Sindre wrote:Det er vel gjerne en grunn til at man gikk over til fjærer?
Usikker, men dette er standard utforming på denne type sjokksikringer - benyttes på stort sett alt av utstyr (skap, reoler etc.) som står på fast grunn (gulv og vegger) - også ombord på f.eks. fartøy. Går ut fra at denne konstruksjonen har de beste egenskapene (skal jo ikke bare "fjære", men også dempe).Sindre wrote:Fjærene ser ut til å være tykk wire - hvorfor er det gjort, tro - i stedet for mer tradisjonelle fjærer?
Re: Korsnes
Noen flere eksempler på dette (diverse utstyr i torpedobatteriet):Natter wrote:benyttes på stort sett alt av utstyr (skap, reoler etc.) som står på fast grunn (gulv og vegger) - også ombord på f.eks. fartøy. Går ut fra at denne konstruksjonen har de beste egenskapene (skal jo ikke bare "fjære", men også dempe).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Korsnes
Aha. Takk for bilder og forklaring! Det er vel neppe tilfeldig at wire er brukt, som du sier.
Sindre
Re: Korsnes
En svak kartskisse av MKB'et:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Informasjon som ikke deles, går tapt!