Ukjent fjellanlegg? (Landehobde)

Flere større grupper av kystfort i Mandal, Kristiansand og Arendal. De største kystfortene var konsentrert rundt festningsbyen Kristiansand. Flyplassen på Lista var også et viktig område å forsvare.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Alle er selvfølgelig hjertelig velkomne, om de nå kommer med svarte volvoer eller nissan. Ta med dere godt humør og godt vær.

Desverre så har Gunnar Skagen meldt avbud, men det er nokså mange av oss som er kjent der, så jeg tror vi skal klare oss. Jeg skal i allefall lese boka hans en gang til, og ta med notater.

'Har du noe kart Erik som du kunne sendt meg, og gjerne svar den siste PM jeg sendte deg PDT_Armataz_01_18

Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Har du noe kart Erik som du kunne sendt meg, og gjerne svar den siste PM jeg sendte deg
Har ikke sett noen PM fra deg de siste månedene...
Tar kontakt jeg så ser vi ;-)

Erik
wannaberambo
Posts: 6
Joined: 16 Mar 2012 18:44
Location: Mandal

er det noen som vet om det finnes noen komplette kart eller lignende over innstallasjonene/bunkersene i mandalsdistriktet? har ikke funnet noe jeg :x
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

wannaberambo wrote:er det noen som vet om det finnes noen komplette kart eller lignende over innstallasjonene/bunkersene i mandalsdistriktet? har ikke funnet noe jeg :x
Om det er en komplett oversikt vet jeg ikke, men boken "Mandal 1940-1945 - Omtale av tyske festningsanlegg rundt Mandal bykjerne" (Gunnar Skagen, 2006) har i alle fall en rekke kart og tegninger/bilder.
wannaberambo
Posts: 6
Joined: 16 Mar 2012 18:44
Location: Mandal

ja vet men va vond å få tak i den boka,men mulig jeg har en på gang nå :?
Post Reply

Return to “AGDER”