Landehovden, hjelp til rett historiefortelling.

Flere større grupper av kystfort i Mandal, Kristiansand og Arendal. De største kystfortene var konsentrert rundt festningsbyen Kristiansand. Flyplassen på Lista var også et viktig område å forsvare.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
sulosi40
Posts: 2
Joined: 04 Oct 2015 23:08

Hei.
Sannelig er jeg glad for at jeg fant dette forumet for her er det virkelig mange kyndige folk.
Jeg har to gutter på 13 som er veldig glade i å klatre rundt i bunkerser. De har utforsket samtlige på uranienborg og I dag var vi på Landehovden. Vi har vert der før men aldri fått hele historien rundt ruinene og bunkersene. Jeg vet det finnes en bok om området men den er ikke enkel å få tak i, er det noen som vet hvordan vi kan få tak I den?
Hva stammer de ulike ruinene fra? Vet noen hva bygningene ble brukt til? Vi har lett etter sykestua og så langt jeg har klart å se så er det en bunkers dekket med teglstein innvendig mens mannen mener at sykestua var kledd med fliser og at de så rester av flisene på skoletur engang I skiftet 70/80 tallet.

Mange spørsmål og vi har sikkert flere på lager om litt.

Takk :
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Attachments
IMG_8499.jpg
IMG_8499.jpg (233 KiB) Viewed 137 times
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Den boken lånte jeg på det lokale biblioteket når jeg var en runde der nede for noen år siden. Den var nyttig å ha med seg. :)
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
Post Reply

Return to “AGDER”