HKB 2./980 Nevelungshavn (887) (Oddane Fort)

Området som kystfylkene Telemark, Vestfold og Østfold. Oslofjorden var viktig for tyskerne som en viktig konvoirute til kontinentet (bl.a Frederikshavn, Danmark) derfor ble det opprettet mange kystfort langs Oslofjorden for å beskytte ruten.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

persi88
Posts: 82
Joined: 23 Dec 2008 23:23
Location: Langesund

se der ja , da så jeg riktig da :)
persi88
Posts: 82
Joined: 23 Dec 2008 23:23
Location: Langesund

noen som har flere bilder fra fortet ?
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Flere har nok bilder, men jeg tror de fleste av oss avstår forløpig da Hr. Oddane helst ikke vil at de skal publiseres ennå.
Mvh
Yngvar
persi88
Posts: 82
Joined: 23 Dec 2008 23:23
Location: Langesund

ok skjønner , må nesten respektere ønsket hans da :)
persi88
Posts: 82
Joined: 23 Dec 2008 23:23
Location: Langesund

åssen type komandobunker sto det der orginalt ? noen som har orginal bilder derfra fra krigen ? det har vell ikke mr oddane no i mot
kjell23
Posts: 163
Joined: 18 Oct 2009 16:42
Location: Bamble

fra prøve skyting med pengiun rakket fra launcher på oddane
Attachments
oddane.jpg
oddane.jpg (34.84 KiB) Viewed 180 times
kjell23
Posts: 163
Joined: 18 Oct 2009 16:42
Location: Bamble

bilde er fra "Nasjonale festningsverk"
Attachments
oddane 2.jpg
oddane 2.jpg (70.87 KiB) Viewed 177 times
kjell23
Posts: 163
Joined: 18 Oct 2009 16:42
Location: Bamble

bildet er fra "nasjonale festningsverk"
Attachments
oddane 3.jpg
oddane 3.jpg (66.37 KiB) Viewed 176 times
kjell23
Posts: 163
Joined: 18 Oct 2009 16:42
Location: Bamble

er det bare meg eller , eller er det en fryd for deres øyer også å se en r 671 med en skc32 pekende ut :-)
Attachments
Bilde 134.jpg
Bilde 134.jpg (89.35 KiB) Viewed 96 times
kjell23
Posts: 163
Joined: 18 Oct 2009 16:42
Location: Bamble

skjoldet er ikke sveiset fast , men sikkert låst prøvde ikke å åpne det .
alt er inntakt på oddane :m16:
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

jaahoo :D
ow
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Vet ikke helt hva du mener med dette svaret, men for meg virker det litt bekymrinsfullt! Vi tar oss ikke inn på slike steder uten å ha tillatelse! Skulle det bli ulovlig inntrenging og slike uttalelser kommer fram, er det nok kort vei til hvem som kan få skylden. Dette er ett seriøst forum, og det finnes korrekte veier å gå for å få tillatelse. Dessverre er det noen steder man aldri kommer inn, men slik er det bare.
ole w wrote:jaahoo :D
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

oj oj.. det ble litt rot i trådene...

jeg skulle ta en "quote" på noe Ole W skrev.. og bomma på knappen.. og det ble "edit" i steden for :rodme:

skrev noe som så ut som Ole W hadde skrevet. Men det jeg sa er at disse skjoldene er for været sin skyld, men at jeg ikke hadde peiling på om de var sveiset fast.. ikke det at jeg oppfordret folk til å ta tak i disse (for at jeg skrev også at bak disse skjoldene så er det 0 muligheter å komme seg lengre inn).

selvsagt er vi et seriøst forum.. helt til administratoren skal skrive PDT_Armataz_01_14

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

Jon-Vegard wrote:Vet ikke helt hva du mener med dette svaret, men for meg virker det litt bekymrinsfullt! Vi tar oss ikke inn på slike steder uten å ha tillatelse! Skulle det bli ulovlig inntrenging og slike uttalelser kommer fram, er det nok kort vei til hvem som kan få skylden. Dette er ett seriøst forum, og det finnes korrekte veier å gå for å få tillatelse. Dessverre er det noen steder man aldri kommer inn, men slik er det bare.
ole w wrote:jaahoo :D
det kan tokles 2 veier det svaret, enne er som Jon-Vegard skriver , den andre er at det faktisk er noe som ikke er rasert av skifte.no

Det som jeg har opplevd er at det er enklere og få nøkkel, i 90% av svaret du får er : ja, hygeldig og se at noen er intresert.
Det som ofter er problemet er og FINNE den som faktisk har nøklen/ansvaret.
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

Jon-Vegard wrote:Vet ikke helt hva du mener med dette svaret, men for meg virker det litt bekymrinsfullt! Vi tar oss ikke inn på slike steder uten å ha tillatelse! Skulle det bli ulovlig inntrenging og slike uttalelser kommer fram, er det nok kort vei til hvem som kan få skylden. Dette er ett seriøst forum, og det finnes korrekte veier å gå for å få tillatelse. Dessverre er det noen steder man aldri kommer inn, men slik er det bare.
nei huff da, jeg ville ikke bli sammenlignet med en forbryter! :sjef: nei jeg spør om lov til å komme inn på plasser jeg vil se nærmere på. men det faktum at det står som det var, altså urørt er jo en grunn til å juble. å ting som er låst er som regel i bedre stand enn ting som er sveiset igjen! så jubelropet kom altså av den grunn, ikke fordi jeg var klar til å ta på meg halvmaska og sixpensen og ta med meg ei kraftig avbitertang å "besøke" dette fortet. hvis det var tilfelle ville jeg jo ikke skrevet dette på et offentlig forum! men alt kan misstolkes så det er bra du ikke ringte politiet mens ventet på en forklaring :bra:
ow
Post Reply

Return to “OSLOFJORDEN DIVISJONSOMRÅDE”