Link over festningeverk

Linker til andre websider og organisasjoner på internett. Post en link og kom gjerne med kommentarer om disse.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Tja, det prosjektet der stoppet litt opp egentlig :-) GPS-databasen til Natter er strengt tatt atskillig mer omfattende, så jeg fant vel etterhvert ut at det ikke var noen grunn til å gjøre dobbelt arbeid.
Nå husker jeg ikke i forbifarten hvilken tråd det var Natter la ut den GSP-databasen sin, men den går iallefall fint å konvertere til f.eks en KML-fil, som man kan laste i f.eks google maps eller google earth.
--
Tommy
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

TommyG wrote:Tja, det prosjektet der stoppet litt opp egentlig :-) GPS-databasen til Natter er strengt tatt atskillig mer omfattende, så jeg fant vel etterhvert ut at det ikke var noen grunn til å gjøre dobbelt arbeid.
Har ikke vært nevneverdig stor fremdrift på mitt lille "prosjekt" heller den siste tiden, men jeg har et lite mål om å få gjort litt utover høsten og vinteren, slik at et bedre "produkt" er tilgjengelig til neste sommer.
TommyG wrote:Nå husker jeg ikke i forbifarten hvilken tråd det var Natter la ut den GSP-databasen sin, men den går iallefall fint å konvertere til f.eks en KML-fil, som man kan laste i f.eks google maps eller google earth.
Danmark: http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=3418
Norge: http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=3492

NB: Husk at dette foreløpig er "work in progress", med mye feil og amngler... Hvis noen føler for å bidra med posisjoner som mangler, eller melder fra om feil, vil også produktet raskere bli bedre (jeg vil naturligvis legge den ut til fri nedlasting/ bruk).
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Natter wrote:
TommyG wrote:Tja, det prosjektet der stoppet litt opp egentlig :-) GPS-databasen til Natter er strengt tatt atskillig mer omfattende, så jeg fant vel etterhvert ut at det ikke var noen grunn til å gjøre dobbelt arbeid.
Har ikke vært nevneverdig stor fremdrift på mitt lille "prosjekt" heller den siste tiden, men jeg har et lite mål om å få gjort litt utover høsten og vinteren, slik at et bedre "produkt" er tilgjengelig til neste sommer.
TommyG wrote:Nå husker jeg ikke i forbifarten hvilken tråd det var Natter la ut den GSP-databasen sin, men den går iallefall fint å konvertere til f.eks en KML-fil, som man kan laste i f.eks google maps eller google earth.
Danmark: viewtopic.php?f=6&t=3418
Norge: viewtopic.php?f=6&t=3492&p=36269

NB: Husk at dette foreløpig er "work in progress", med mye feil og amngler... Hvis noen føler for å bidra med posisjoner som mangler, eller melder fra om feil, vil også produktet raskere bli bedre (jeg vil naturligvis legge den ut til fri nedlasting/ bruk).
Jeg la merke til at HKB Aaram og Birkenes ikke lå inne i GPS-databasen da jeg var ute på tur. Om du vil ha posisjoner derfra så er det bare å si ifra :-)
--
Tommy
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

TommyG wrote:Jeg la merke til at HKB Aaram og Birkenes ikke lå inne i GPS-databasen da jeg var ute på tur. Om du vil ha posisjoner derfra så er det bare å si ifra :-)
Jeg er takknemlig for ALL informasjon vedr. posisjoner, selv om jeg antagelig har noe fra før (litt av problemet mitt er at jeg over tid har "støvsugd" nettet for alt jeg kommer over, men jeg har ikke vært så flink til å rydde/ systematisere alt, så nå har jeg antagelig ett lite årsverk foran meg med å gå gjennom og plukke ut data jeg ikke har fått med i GPS-basen :? ). Slikt blir det også mange dubletter av, men det er et mindre problem ift. at jeg evt. mangler noe i "informasjosnsveldet" mitt PDT_Armataz_01_18
Post Reply

Return to “Andre linker/organisasjoner på internett”