KOS wrote:Og her er mer "bevis".
Ja, mon det. Jeg har alltid trodd at disse fundamentene stammet fra sjåførhytten til lastebilsentralen, som sto her i mange år til langt ut på 70-tallet. Se på bildet, som er fra 1975. Alt rundt hytta er bearbeidet: Karmsundgata er hevet/utvide, det er laget oppstillingsplass for lastebilene og Flotmyrbanen er opparbeidet - den ble tatt i bruk 6. juli 1946. Kan fundamentene fra vaktbrakka ha overlevd dette?
Ja, hvis sjåførhytta ble satt på de samme fundamentene og dermed beskyttet dem. Det kan forklare at muren ser ferskere ut enn vi pleier å finne. De avsagde jernboltene i fundamentene, og steinsettingen mellom dem, er kanskje de beste indikasjoner. Jo, det er kanskje mulig?
For øvrig et flott bilde, KOS! De store brakkene langs Djupaskarsvegen ble visst revet før krigen var slutt. En britisk etterretningsrapport fra 27.9.1944 som sier at "there are only two small huts and one large building left". Det finnes rester av grunnmuren til den østre brakka i en hage bak Revehallen. Det er også noen murer i skråningen mot Flotmyrbanen ved den østre porten, men jeg vet ikke hvilken historie disse har.
jaba