View unanswered posts | View active topics It is currently 09 Jul 2020 16:46

Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2
 Lite anlegg på Sevland 
Author Message

Ble ikke noen gode bilder av knipsingen min. Kommer til å besøke området igjen når vegetasjonen slapper litt av. Vil også utvide søket nordover. Området mellom Ytraland og Åkrehamn begynner å gi slipp på sine "hemmeligheter".
Kan være at koordinatene som jeg skrev ikke er korrekte, selv jeg kan trykke feil :lei: Det skal være mulig å se noe løpegrav/nærforsvar på NIB.
Skal se om jeg kan gå gjennom koordinatene på ny. Datta'en har tatt kvelden, sitter nå og knotter på TV-apparatet for å få noe til. Det er en tålmodighetsprøve. Smarte TVer er ikke så kjempe smarte!

Take care, Henning !

Hand

15 Oct 2013 21:36
Profile

Koordinatene stemmer sikkert bra de ,Hand . Det er eg som ikke er så god til å bruke NIB .

15 Oct 2013 23:56
Profile

Jeg tok en liten sjekk på løpegrava, og plasserte pekeren omtrent midt i. Da fikk jeg : Ø 282728 N 6576068. Ser ut som i hvert fall de tallene stemmer omtrent. Valgte å sjekke løpegrava for den er synlig på NIB. Det er ikke store greia, kanskje tyve meter lang. Alltid hyggelig å komme over noe en selv ikke har sett før, selv om kidsa i nabolaget har laget "tak" over den ene nærforsvarstillingen.

Hand

16 Oct 2013 11:51
Profile

Henning Dalsvåg wrote:
Det er eg som ikke er så god til å bruke NIB.
NIB har endret hjelpeteksten til en "boble" som kommer opp når en holder markøren over søkefeltet, men i tilfelle den ikke vises:

UTM-koordinatene legges inn på dette formatet: NORD ØST SONE

Hvis UTM-sone ikke er kjent kan en prøve 32, som er default for posisjoner i hele landet for NIB. Gir det fullstendig feil sted kan en prøve aktuell sone for "målområdet", evt med en av de andre som Norge ligger innenfor (sone 31-36V - se kartet nedenfor).

Eksempel på søkestreng med posisjon fra forrige post: 6576068 282728 32

Image

16 Oct 2013 15:19
Profile
Reply to topic   [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2