>Henning sin sjekkliste<

Fra Bokn i sør, Stord i nord og Sauda i øst lå flere gode havner langs skipsleden som utgjorde potensielle invasjonsmål på en relativt isolert og veifattig stor halvøy. I tillegg fantes her viktig industri som måtte beskyttes mot fiendtlige angrep, både fra sjø, luft og land. Også som i vikingetiden, Karmsundet (dengang Nordvegen) , som sparte tyske konvoier for å eksponere seg i havet vest for Karmøy.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Henning Dalsvåg wrote:Denne ruinen ved siden av huset bør vi også prøve å finne .
Det er en ruin, etter et privat hus, Henning - ikke vanskelig å finne den. Har t.o.m. bilde av den.
Når huset ble bygget, og revet, vet ikke jeg.

Nå blir det veldig mye eventyr her... Kanskje det best å bare 'ta turen' - og spørre naboene.
Da får du t.o.m. kanskje vite om to bygninger som ble bygget av tyskerene - og som er eneboliger i dag ;-)

Husk at hver gang 'noe mystisk' dukker opp så får alle melding om ny post... Det blir mye Ulv ulv etterhvert ;-)

Jeg kommer til å klippe ut mye her nå - og det blir langt oppe i tråden.

Så er det noe som 'har noe for seg' så få det bekreftet - på stedet.

Så, ut i skogen opp i trærne :gutta:

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Det er greit KOS :rodme:
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Eagle Wind wrote:Legger ved bilde der eg ikke har zoomet inn.
Ble veldig stort dette bildet EW. -> 2272x1704
Ikke alle har 'automatisk skalering' på sin nettleser , og da mister tråden leselighet - betydelig !

Vennligst skaler bildene til maks. 800 x 600 før de lastes opp ;-)

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

KOS wrote:Ikke alle har 'automatisk skalering' på sin nettleser , og da mister tråden leselighet - betydelig !
Er ikke dette bygd inn i siste versjon av forum-sw da...?
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Jo, men ikke alltid det virker, av en eller annen grunn.... Av og til blir slike tråder ganske mye mindre leselige.

En annen ting er at store bilder tar lenger tid å laste opp og ned.... Det siste gir tregere trådbrowsing...og det er unødvendig tid om bildet i praksis blir forminsket.

Largingsplass er en annen ting.... Hvorfor lagre et bilde som mer enn nok viser info på 'et par hundre k' som gedigne 2MB.

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

KOS wrote:Jo, men ikke alltid det virker, av en eller annen grunn.... Av og til blir slike tråder ganske mye mindre leselige.

En annen ting er at store bilder tar lenger tid å laste opp og ned.... Det siste gir tregere trådbrowsing...og det er unødvendig tid om bildet i praksis blir forminsket.

Largingsplass er en annen ting.... Hvorfor lagre et bilde som mer enn nok viser info på 'et par hundre k' som gedigne 2MB.
Selvsagt, men et bilde i stort format trenger ikke å ha stor filstørrelse. Uansett: Ville bare ha bekreftet at funksjonaliteten var implementert (har ikke hatt problemer med lesbarheten for min del i alle fall etter oppdateringen, noe som helt klart var et problem tidligere i enkelte tråder. Jeg bruker for øvrig siste versjon av Firefox).
Eagle Wind
Posts: 464
Joined: 19 Jul 2010 21:09

KOS wrote:
Eagle Wind wrote:Legger ved bilde der eg ikke har zoomet inn.
Ble veldig stort dette bildet EW. -> 2272x1704
Ikke alle har 'automatisk skalering' på sin nettleser , og da mister tråden leselighet - betydelig !

Vennligst skaler bildene til maks. 800 x 600 før de lastes opp ;-)

mvh
KOS
Beklager KOS glemte meg ut, skal prøve å ikke glemme det neste gang.. :lei:
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Eagle Wind wrote:Beklager KOS glemte meg ut, skal prøve å ikke glemme det neste gang.. :lei:
Det går nok bra :)

Nå har vi denne tråden å kose oss med, "Henning sin sjekkliste", og kan poste Haugalandets grunnmurer, potetkjellere og mysterier i 'vildensky' fra Norge i bilder, Telefonkatalogen og hva som helst.

Dukker det opp 'fast fisk' er det en smal sak å transportere herfra til eksisterende eller nye tråder.

Her er forresten sist omtalte grunnmur Henning. Såvidt jeg husker sa en av gårdeierene litt lenger nord at dette var et 'sivilt prosjekt'...

mvh
KOS
Attachments
Grunnmur
Grunnmur
20080120_034_1.jpg (618.94 KiB) Viewed 170 times
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Å finne tyske stillinger og lignende ved hjelp av satelitt er vist ikke min greie...
:oops:
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Henning Dalsvåg wrote:Å finne tyske stillinger og lignende ved hjelp av satelitt er vist ikke min greie...
:oops:
Joda, ikke gi opp.... Nå kan du 'trø til' alt du vil her i denne tråden (for Haugalandet) - jeg skal vedde på at du finner mer :)

Vi har alle 'heseblest' mot 'lovende objekter' - bare at vi sjekker i felten først - og legger ikke ut 'bomturene' her.
Skjønt, spenning morsjon og frisk luft blir aldri bomtur ;-)

mvh
KOS

ps. Har du vært oppe på den utsiktshøyden vi snakket om på Sandve nå ?
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Henning Dalsvåg wrote:Å finne tyske stillinger og lignende ved hjelp av satelitt er vist ikke min greie...
:oops:
He-he....
Det er vel akkurat det det er Henning. Bunkerjakt via satelitt er nettopp din greie. På godt og vondt selvfølgelig... :-D

Men som KOS sa, ikke gi opp Henning. Før eller senere dukker det opp noe mer enn potetkjellere og gamle ruiner skal du se. Det er mye som fremdeles skjuler seg der ute så klart det kan dukke opp fast føde også en vakker dag!

Stå på Henning :bra:


Kai
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

He he ... det er jo meldt bra vær denne uka ,så noe kommer eg nok til å undersøke
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Henning Dalsvåg wrote:He he ... det er jo meldt bra vær denne uka ,så noe kommer eg nok til å undersøke
Ikke kom her og si du har sittet inne hele denne fantastiske helgen vi nettopp har vært gjennom?
Denne helgen fikk jeg tolv timer bunkerjakt, og det var fantastisk!!!!

Kai
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Der finnes viktigere ting enn å jakte bunkere .
Eg har ingen planer om å bli like opphengt i bunkere som dere er .
For meg er det KUN en hobby ...
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Henning Dalsvåg wrote:Der finnes viktigere ting enn å jakte bunkere .
Eg har ingen planer om å bli like opphengt i bunkere som dere er .
For meg er det KUN en hobby ...
- Sier mannen som har bygget sin egen bunker..... PDT_Armataz_01_14 hahahaha....

Trøst deg med at vi andre får heller ikke betalt for vår bunkerjakt, så dette er kun en hobby for oss også Henning.

Fant forresten en skikkelig fin BK-stilling på vår vandring i Vikene igår.... hehe...
Attachments
BK.jpg
BK.jpg (488.55 KiB) Viewed 70 times
Post Reply

Return to “Haugalandet”