(Tur)Været på Haugalandet

Fra Bokn i sør, Stord i nord og Sauda i øst lå flere gode havner langs skipsleden som utgjorde potensielle invasjonsmål på en relativt isolert og veifattig stor halvøy. I tillegg fantes her viktig industri som måtte beskyttes mot fiendtlige angrep, både fra sjø, luft og land. Også som i vikingetiden, Karmsundet (dengang Nordvegen) , som sparte tyske konvoier for å eksponere seg i havet vest for Karmøy.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Henning Dalsvåg wrote:Hvor går turen hen i helgen da,KOS?
Tja - si det... Lørdagen blir vel i Solandbakkane ... Søndagen ... Der er så mye å velge i, men av og til blir bestemmelse tatt mht. vær og føre ;-)

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Om været blir som meldt (oppholdsvær) på søndag så kan det hende eg tar meg en (sykkel)tur til HKB syre .
Rydde litt i trappeganger og annet steinarbeid .
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Det er meldt mye bra vær i påsken .Så da lurer eg på om noen av dere
har noen turer på gang? Kommende lørdag tar eg meg en tur til kvalsvik
og kikker litt ,hvis ikke en av dere har noe mer spennende på gang som eg kan bli med på...
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Påsken ser ut til å bli en skikkelig fin høytid for oss bunkerfrelste ja :)
Det blir forhåpentligvis både to og fire turer iløpet av betonghøytiden nå før det grønne dævelskap atter våkner til liv for fullt alvor...
Hvor det blir, det er det ingen som vet ennå....hehe

Kai
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Nydelig vær idag!!!! :D
Ut på tur - oh yeah...

Kai
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

bactuz wrote:Ut på tur - oh yeah...
:bra:
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Fint vær idag også gitt... Ser heldigvis ut som Paul's regndans og drittværønsker har blitt forkastet og 'denied'... Blæh! :blee:
Så mulighetene for vandring i stadig grønnere natur er absolutt til stede.... Noen som har planer for hælja?

Kai
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Ser heldigvis ut som Paul's regndans og drittværønsker har blitt forkastet og 'denied'... Blæh!
Var en tid der jeg trodde jeg kunne gå på vannet, det gikk ikke. Og nå er også mine værprofetier gått ad dundas..itte mye igjen å gå på da..
mvh
Paul S.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Paul S. wrote:
Ser heldigvis ut som Paul's regndans og drittværønsker har blitt forkastet og 'denied'... Blæh!
Var en tid der jeg trodde jeg kunne gå på vannet, det gikk ikke.
Er vel like greit. Ifølge populær mytologi, så ble han som gjorde det sist gang, spikret opp på et stort trekors. Mao. så høres det ut som om slike evner kan ha utilsiktede bivirkninger ;-)
--
Tommy
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

TommyG wrote:Er vel like greit. Ifølge populær mytologi, så ble han som gjorde det sist gang (gikk på vannet), spikret opp på et stort trekors. Mao. så høres det ut som om slike evner kan ha utilsiktede bivirkninger ;-)
Hehe... Ja.
I 2011 hadde du blitt en 'youtube-sensation' om du gjorde noe slikt...
User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Kom idag opp til et vidunderlig vær i Kirkenes etter tre regnfulle uker på Haugalandet.Men ikke tro at det tok piffen fra oss! :) Jeg har hatt en fantastisk tid der nede med de mest utrolige lokalinformerte guider og kommer gjerne,meget gjerne tilbake.Alle kystfortene i området ble besøkt og det med info som bare lokale entusiaster kan bidra med. :)
Mange takk gutter fra Karmøy som gjorde dette til en uforglemmelig tur både gjennom samtaler og turer. PDT_Armataz_01_29
Dolmen.
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

dolmen wrote:Kom idag opp til et vidunderlig vær i Kirkenes etter tre regnfulle uker på Haugalandet.Men ikke tro at det tok piffen fra oss! :) Jeg har hatt en fantastisk tid der nede med de mest utrolige lokalinformerte guider og kommer gjerne,meget gjerne tilbake.Alle kystfortene i området ble besøkt og det med info som bare lokale entusiaster kan bidra med. :)
Mange takk gutter fra Karmøy som gjorde dette til en uforglemmelig tur både gjennom samtaler og turer. PDT_Armataz_01_29
Dolmen.
Kjekt å høre at du har hatt det hyggelig her .
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Denne sommeren blei i våtaste laget og høsten ser ikkje ut til å bli noe mindre fuktig.
Ingen vits i sjøbad i år -det er vått nok på land...
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Løvet er så og si borte og ikke regn... På med bush-suiten og ut på tur :sjef:

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Eagle Wind
Posts: 464
Joined: 19 Jul 2010 21:09

KOS wrote:Løvet er så og si borte og ikke regn... På med bush-suiten og ut på tur :sjef:

KOS
God tur :)
Post Reply

Return to “Haugalandet”