Kjøp av bilder fra Haugalandet - Mulig sammarbeid ?

Fra Bokn i sør, Stord i nord og Sauda i øst lå flere gode havner langs skipsleden som utgjorde potensielle invasjonsmål på en relativt isolert og veifattig stor halvøy. I tillegg fantes her viktig industri som måtte beskyttes mot fiendtlige angrep, både fra sjø, luft og land. Også som i vikingetiden, Karmsundet (dengang Nordvegen) , som sparte tyske konvoier for å eksponere seg i havet vest for Karmøy.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Eg har sendt en melding via e-bay til selger av albumet ,så får eg se hva han/hun svarer...
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
Arquebus
Posts: 1033
Joined: 23 Jun 2007 21:41

Henning Dalsvåg wrote:Eg har sendt en melding via e-bay til selger av albumet ,så får eg se hva han/hun svarer...
Arquebus kan bli med for en del av beløpet hvis dette blir aktuelt.

Foreslår at vi benytter PM for å avtale videre deling med aktuelle som kan tenke seg å være med.

.
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Det blir ikke nødvendig med et spleiselag . Albumet blir solgt for 180 Euro .
Mener det var rundt 43 bilder i albumet .Det eg trenger når eg får bildene er et trygt sted å oppbevare dem (Arquebus museet?).
Hos meg kommer de bare til å "forsvinne" i rotet mitt.Å få tilsendt elektroniske kopier av bildene funker best for meg .
Eg har heller ikke mulighet til å få lagt bildene på forumet siden eg ikke har scanner. Men der er vel nok hjelp å få til det ,om eg kjenner betong nissene på haugalandet rett :smoke:
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Betyr dette at du nå har kjøpt albumet? Gitt bud og fått tilslag? :bra:

Når det gjelder scanning av bildene er vel det noe som lar seg gjøre etterhvert som de er kommet i hus.
Har da en scanner eller tre stående og samle støv her og der, så om ingen andre har mer lyst, så kan vel jeg hjelpe deg med det Henning.

Uansett, elektroniske kopier er det minste problemet, det har du helt rett i. For enkelte av betongnissene du snakker om er nemlig datanisser også :blee:

Hold oss oppdatert da Henniz!


Kai
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Det var vist en venn av selgeren som eigde bildene . Et merkelig opplegg spørr du meg .Eg rekner med å få svar på e-mailene eg sendte i morgen .
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Henning Dalsvåg wrote:Det var vist en venn av selgeren som eigde bildene.
Det er vel kanskje en som har spesialisert seg på å finne folk med gamle WWII album og promotere/selge disse på eBay da - mot provisjon.

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Arquebus
Posts: 1033
Joined: 23 Jun 2007 21:41

Henning Dalsvåg wrote:Det blir ikke nødvendig med et spleiselag . Albumet blir solgt for 180 Euro .
Mener det var rundt 43 bilder i albumet .Det eg trenger når eg får bildene er et trygt sted å oppbevare dem (Arquebus museet?).
Hos meg kommer de bare til å "forsvinne" i rotet mitt.Å få tilsendt elektroniske kopier av bildene funker best for meg .
Eg har heller ikke mulighet til å få lagt bildene på forumet siden eg ikke har scanner. Men der er vel nok hjelp å få til det ,om eg kjenner betong nissene på haugalandet rett :smoke:


Arquebus kan gjerne oppbevare bildene i museets arkiv og gi deg elektroniske kopier (Scan) av bildene. Vi skal også få dem på forumet i riktig format. Send et PM når du får dem så kan vi avtale noe videre.


.
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Kjøpet er bekreftet :-D
Bare formalitetene som gjenstår .
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Selger sender bildene i morgen. Rekner med de er hos meg innen tirsdag .
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Henning Dalsvåg wrote:Selger sender bildene i morgen. Rekner med de er hos meg innen tirsdag .
Da venter vi i spenning på at det ankommer, og ikke minst, at noen(tm) har mulighet til å digitalisere de :-)
--
Tommy
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

TommyG wrote:
Henning Dalsvåg wrote:Selger sender bildene i morgen. Rekner med de er hos meg innen tirsdag .
Da venter vi i spenning på at det ankommer, og ikke minst, at noen(tm) har mulighet til å digitalisere de :-)
Får hjelp av KOS & Bactuz til dette
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Bildene er komt fram :D
Henter den imorgen ...
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Dette blir spennende Henning :)
Skåre
Posts: 43
Joined: 27 Apr 2010 17:37

Dere får holde telefonmøte når de store bud kommer inn PDT_Armataz_01_14
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Jeg sitter i skrivende stund og scanner inn bildene... :)
Hehe....
Post Reply

Return to “Haugalandet”