View unanswered posts | View active topics It is currently 09 Jul 2020 15:58

Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
 Nedskyting: Vickers Wellington Mk.III BK 309-N RAF 150 Sqdn. 
Author Message

Hei
Vedlagt bilde som viser de to kjølekarene, og ett som viser turkameratene som dingler med bena :-D
Vi letet etter de skinnstillingene, men tok vel ikke helt av :-) Hagland er verdt noen besøk ja, fin plass :-)
mvh
Paul

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

27 Mar 2013 13:02
Profile
Moderator

Paul S. wrote:
Hei
Vedlagt bilde som viser de to kjølekarene, og ett som viser turkameratene som dingler med bena :-D
Vi letet etter de skinnstillingene, men tok vel ikke helt av :-) Hagland er verdt noen besøk ja, fin plass :-)
mvh
Paul

Se der ja ! Spesielle stillinger, som om de var forberedt til flere løp - og kanskje en 'litt alternativ lavett' ? Men C/30 var vel det de hadde oppi der på den tiden iflg. listene. Noen tilpassede 38'-stillinger med pidestaller har vi ennå ikke funnet der nord, så om de ikke var 'på utlån' langs Karmsundet - så har de stått rett på bakken...

De omtalte skinnstillingene ligger sørforbi de som var på minekartet, så det kan virke som de har prøvd å illudere hele fortet lenger sør enn det var.

Fint å gå tur der ute, og ennå har jeg ikke funnet 5cm festningsbk nr.2 :roll:

Og, så de latingene oppi der da ... :gutta:

mvh
KOS

27 Mar 2013 15:13
Profile

Er det Langevatnet ved Førland de krasjet i og noen som har nærmere info om hvilken ende av vannet. Ser det er minst to Langevatn i Tysvær ifølge Google maps

Sent from my iPad using Tapatalk

28 Mar 2016 15:07
Profile
Moderator

Hei,

ser det er dårlig med referanser til eksakt sted på nett. Uten å være for påståelig, vil jeg mene at dette er riktig 'Langavatnet'.
Det er så lenge siden som 70-tallet at jeg var der, med lokalkjente, og søndagsturen startet på Apeland. Etter minnet var det på nord-østsiden av vannet vraket lå. På den tiden lå synlige vrakrester i vannet og delvis hentet opp på stranden (rester av el./radio chassis for eksempel).

Tar du turen opp så får du ta med koordinater (og, om synlig, bilder fra 'strukturene' i vannet)

mvh/KOS

( Ps. Det er selvfølgelig raskere gå opp fra Høyeveien/Stegaberg(-skole)... Jeg var på besøk på Apeland, derav start derfra :-D )

30 Mar 2016 0:27
Profile

Får ha det som mål å komme meg opp dit iløpet av våren/sommeren.
Skal legge ut bilder etc hvis jeg finner noe :)

30 Mar 2016 10:36
Profile
Reply to topic   [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4