Rognan flyplass

Fra Kjevik i syd til Lakselv i nord fikk Luftwaffe sine flyplassanlegg meget høy prioritet under utbyggningen av "Festung Norwegen" . Nesten samtlige flyplasser ble bygget ut i festningsmessig stil. Her kan man også skrive innlegg om de enkelte flytyper etc.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
ronnys
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2011 13:02

Finnes det bilder eller annet materiale om Rognan flyplass? bor i nærheten og det er enda endel spor etter denne, bla taxebaner i betong..selve rullebanen var visstnok trekledd..den nåværende stripa er forkortet i begge ender som følge av veibygging og industri..
Flott side! har lest masse her selv om jeg ikke har skrevet så mange innlegg akkurat..
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

Hei,

jeg kan bidra med dette: http://thomaslillevoll.net/index.php/1466166

Hvis du har utfyllende informasjon så er jeg veldig interessert.

Mvh
Thomas L
ronnys
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2011 13:02

Nei desverre har jeg ikke noe mere informasjon om dette enn du allerede har funnet, utrolig fin side du har laget. Har brukt noen timer der ja..he he..Har til og med kjørt litt rundt i bodø for å se på bunkerser etter å ha lest på siden din..Har en kamerat på over 80 som jeg tenkte å spørre ut om flyplassen, får se om det kommer noe ut av det..
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

Det var godt å høre at du finner noe interessangt på siden :)
Den eldre garden har ofte noe lurt liggende på lur, så sjekk ut den du.
Mere om festningsanleggene i Bodø bli snart lagt ut på siden til
Bodø krigshistoriske museum: www.bodokrigsmuseum.no

Mvh
Thomas L
ronnys
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2011 13:02

Takker for linken! kommer tilbake her hvis han har noe å bidra med! det er foresten samme karen som har laget en modell av en fangeleir til blodveismuseet i saltdal..har endel bilder også vet jeg.
Mvh
Ronny
Post Reply

Return to “Flyplasser / Flyplassforsvar/ Luftwaffe”