Flakbatterie, Fossliåsen (Værnes)

Allerede 9. april 1940 var de første tyske luftvernbatteriene på plass i Norge. utover i krigen vokste antallet dramatisk, men med størst fokus rundt de største flyplassanleggene.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Frank Nilsen
Posts: 15
Joined: 23 Jul 2007 1:01
Location: Stjørdal, Nord-Trøndelag

Her kommer noen bilder fra turen jeg og Jørn hadde, som nevnt under "Stjørdal - FLAK - Kongshaugen."
Frank Nilsen
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Ingen bilder?

Erik
Frank Nilsen
Posts: 15
Joined: 23 Jul 2007 1:01
Location: Stjørdal, Nord-Trøndelag

Hmm. De blir så store når jeg laster dem opp. Fyller hele skjermen.
Nettopp kjøpt nytt kamera, må finne ut hvordan jeg reduserer størrelsen. Har ikke rukket å satt meg inn i det, kommer snart. :)
Frank Nilsen
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

jau, dette er viktig. fra neste versjon av forumet (ver. 3) så blir det restriksjoner på størrelse på bildet.
Jobben blir nå å informere om hvordan man tilrettelegger bilder for forumet. linken til EE er fin fin! men husk at det ikke alltid holder med 20%

Erik H
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik Hårberg wrote:Jobben blir nå å informere om hvordan man tilrettelegger bilder for forumet. linken til EE er fin fin! men husk at det ikke alltid holder med 20%

Erik H
Hva med "panorama-bilder" - er det ønskelig ?

Jeg la ved lenken til et sånt bilde i denne tråden http://www.kystfort.com/forum/topic365.html
i posten datert 4.6

Disse blir jo for brede å legge i tråden - men er fine å se på om en laster ned i egen bildeviser. Ta med hvordan slike også skal behandles da i informasjonen. Om det er ønskelig da.

For øvrig er det mer korrekt å sette anbefalte størrelser i punkter snarere enn % (som jo er relativt ;-) )

640*480 går bra - også 800*600, det er opp til db-admin...

mvh
KOS
jezzz
Posts: 6
Joined: 14 Nov 2009 9:57

i dagens StjørdalsNytt er den artikkel om Monsbergan friluftsområde, som Skifte har gjort klart og som skal åpnes for publikum 13.juni
Attachments
Monsbergan (Large).jpg
Monsbergan (Large).jpg (157.06 KiB) Viewed 307 times
Post Reply

Return to “Tyske luftvernbatterier”