Bunker bygging i Second Life

Når været eller årstiden gjør det vanskelig å være ute er det hyggelig med en hobby hvor man kan være inne. Post dine bilder, tips og råd.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Denne hører kanskje ikke under denne tråd, men jeg prøver. Dette er et godt alternativ til de som ike vil bygge i betong, og til de som ikke kan bygge i 3d programmer. Jeg har hldt på siden oktober i Secon Life, dette er en vivrituel verden nokså lik The Sims. Bare det er du som går rundt.
Det er enkelt, logg deg inn på denne siden:
http://secondlife.com/
Og så lager du den en konto, med figur og det hele. Det er helt gratis å logge seg inn, men skal du leie land for å ha byggene på må du betale noe.

For tiden bygger jeg en modell av en S - 169 og den begynner å bli bra spør du meg :D

I SL vil du også treffe likesinnede og mange andre. Vil du ha hjelp av meg så sender du en PM, så skal du få brukernavnet mitt, så kanskje vi treffes i SL.

Jeg har da også en iger tank som jeg kjører rundt med der, og det er en som kan skyte, en Flak 88 som mangler en stilling.

På sikt hadde det vært kult å kunne leie en hel sim der inne, slik at vi kunne ha satt opp et helt fort, og muligens lagetnoen kamper. Prøvd ut disse fortene.



Mvh
Carsten
Last edited by Carsten G on 08 May 2008 7:24, edited 2 times in total.
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
User avatar
Erling
Posts: 537
Joined: 02 Jun 2006 13:43
Location: Fyllingsdalen

:) Dette så jo fint ut. Men, ikke for å virke negativ. Når du først bruker energi og penger på dette, hvorfor ikke skaff deg et 3D program?
Det er da mulighetene åpner seg. Eller som vi sier: "Det er kun fantasien din som stopper deg."
Jeg synes at når man først 3D modellere en bunker, hvorfor ikke plasser det inn i kjente omgivelser? Legger du mer energi kan du lage animasjoner osv.
Og, kanskje det viktigste, modellene er dine til odel og eie.
Lykke til!
Erling
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

nå er ikke jeg noen ekspert i second life, har bare såvidt starta opp. men dæven, du har lagt ned noen timer her ser jeg... testa litt bygging sjøl der og fatta ingenting, hehe. bra jobb det der ja.
MVH

Roar Handberg
_________________
nybespe
Posts: 12
Joined: 10 Aug 2008 22:53

Dette hørtes jo knall ut, men hvor i Sl er det du holder til? Noen søkeord som kan føre meg til din ringe bolig? Vært gøy å kikka litt på hva du driver med i sl.
User avatar
Carsten G
Posts: 211
Joined: 19 May 2007 18:10
Location: Mandal

Se det se det. Flere som liker å putle litt i second life :D
Ja det er litt tidskrevende, men utrolig moro. Bare send meg en PM med bruker navn for second life, så får du mitt, kanskje vi trefffes?

Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Post Reply

Return to “Modellbygging”