28cm Drillingsturm

Når været eller årstiden gjør det vanskelig å være ute er det hyggelig med en hobby hvor man kan være inne. Post dine bilder, tips og råd.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Satt og søkte på ebay nå ikveld og kom over denne.
Det er et 28cm trippeltårn i 1:35 skala. Perfekt for de som vil bygge en model av kanonen på Austrått eller Fjell.

http://cgi.ebay.de/28cm-Drillingsgeschu ... 240%3A1318
C. Hoff
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Er ikke så stø i tysk at det gjør noe (understatement...), men det virker ikke som det fremgår av teksten hvorvidt dette er en modell fra et kommersielt sett eller et "scratchbuild"?
Denne selgeren har jo for øvrig mange andre interessante modeller for bunker-interesserte:

http://shop.ebay.de/merchant/way-to_W0Q ... omZQQ_mdoZ
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Du forstår iallefall nok til at dine antakelser er rett PDT_Armataz_01_18
Det står ikke noe om det nei. Jeg har iallefall aldri sett dette settet hos noen produsenter. Er det scratchbuild så ser det ut som det er gjort en god jobb.
C. Hoff
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Ja. Er fristende å by på flere ting her, men det ser ut til at han kun selger til tyskere.
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Ser slik ut ved første øyekast ja, men pleier og sende på dem en mail for og høre og det har vært kun to tilfeller at de da sier at de ikke selger utenfor tyskland.
Jeg sender da mailen på tysk. Mulig det hjelper...
Det er verdt et forsøk :)
C. Hoff
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Noen her som fikk tilslget på noen av auksjonene hans? 28cm tårnet...? :)
C. Hoff
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Han skulle sjekke fraktkostnadene for meg, men jeg fikk aldri noe svar så da ble det heller ingen bud (har dårlig erfaring med kjøp på eBay uten avklarte kostnader på forhånd...).
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

det ble laget noen modeller av kanonen for leeenge siden for austrått fort. ikke mange kjøpte den.. og trur ikke det ble produsert mange. kan det være en slik?
Erik H
Post Reply

Return to “Modellbygging”