Blohm & Voss BV 222 V-2 "Wiking"

Når været eller årstiden gjør det vanskelig å være ute er det hyggelig med en hobby hvor man kan være inne. Post dine bilder, tips og råd.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

her er noen bilder av min siste kreasjon. har du begrensa plass, så anbefaler jeg ikke dette :) 1/72, men fortsatt SVÆRT. Skal muligens gå over med litt airbrush osv, vi får se :)
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

Artig å se den "ferdig", og som du sier - svært!

Her er de 2 bildene som ble solgt som en del av et meget dyrt album på e-bay forleden. Bildene er tatt på Ilsvika og flyet er sannsynlig det samme som ligger på dypet utenfor Trolla den dag i dag.
Attachments
Alb_Wasserflugzeug_BV 222.jpg
Alb_Wasserflugzeug_BV 222.jpg (55.22 KiB) Viewed 312 times
JornN
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Flott modell du har bygd,rart at ingen har klart å lokalisere den Bv 222,en som ligger utenfor Trolla.En jeg pratet med en fyr som mente at et stort ras på havbunnen har dekt til flyet,høres nesten litt rart ut.Flyet var vistnok fylt opp med tysk utstyr,som etter planen skulle taes med til England.
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

Flyet er nok lokalisert, det er bare det at det ligger svært dypt.
Utstyret flyet ble fyllt med skulle de allierte bare "rydde unna" så vidt jeg vet, og at flyet deretter ble senket med vilje.
Jeg har også hørt rykte om at det eksisterer planer for heving av maskinen...
JornN
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Må i så fall bli århudrets begivenhet:) Husker det var noen bilder i adresseavisen for noen år siden,der innsender mente at bildene er tatt i det de skyter på flybåten med mitraljøse for å senke den.Den ligger jo ikke så langt fra munkholmen,er vel det eneste bevarte vraket i verden av denne fly typen.
Post Reply

Return to “Modellbygging”